شناسهٔ خبر: 20512449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

جزئیات ساخت خانه برای زوج‌های جوان توسط آستان قدس

صاحب‌خبر -
صراط: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از برگزاری ۵۱۳ برنامه ویژه دهه کرامت در سطح کشور و گستره بین‌المللی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که در محل سالن اجتماعات اداره مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دست ما به لحاظ معرفتی بسیار پر است و باید از علما، اصحاب رسانه قلم  کمک بگیریم تا معرفت کلام نورانی امام رضا را در اختیار تمامی تشنگان و جوانات و نوجوانان قرار گیرد.

وی افزود: دهه کرامت به تعبیر آیت الله رئیسی دهه فجر آستان قدس است تا کاری که آستان قدس در یک سال قرار انجام داده در اختیار رسانه و مردم قرار دهد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برگزاری اجلاس اعتاب مقدسه در سال گذشته کار بزرگی بود، تصریح کرد: اجلاس اعتاب مقدسه در مشهد مقدس به مناسبت دهه کرامت در سال گذشته اینقدر اثرگذار بود که پس از آن واژه جدید «زیارت» در شبکه‌های دشمن به‌وجود آمد و برخی از دانشگاه‌های اسرائیل شروع به مقاله‌نویسی در این باره کردند.

بختیاری با تاکید بر اینکه شبکه‌های دشمن، نگاه غضب‌آلودی به این اجلاس داشتند، ادامه داد: این امر ما را متوجه اثرگذاری این برنامه کرد که در این راستا اجلاس دوم نیز در کربلا برگزار شد و باب جدیدی در بحث زائر و خدمت به زائر گشوده شد.

وی درباره برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه کرامت گفت: ستاد دائم دهه کرامت به دستور تولیت در آستان قدس تشکیل و به دلیل حجم وسیع و عمیق نشر اندیشه امام رضا (ع) در سال برنامه داریم. 513 برنامه مصوب برای دهه کرامت امسال در نظر گرفته شده که‌ 182 برنامه در مشهد و حرم مطهر، 250 برنامه در استان‌ها، 59 برنامه ملی و فراگیر در سطح کشور و 22 برنامه بین‌المللی شامل 13 برنامه شاخص و 22 برنامه جدید و ابتکاری در مجموع در برنامه این دهه قرار دارد.  

بختیاری با بیان اینکه پشتوانه اصلی این برنامه‌ها مردم هستند، تصریح کرد: مجری بسیاری از برنامه‌ها خود مردم هستند که پرچم نورانی جشن دهه کرامت در سطح روستاها و غیره به احتزار درمی‌آورند. نماینده‌های آستان قدس در مراکز استان‌های سراسر کشور نیز نقش محوری در گسترش فرهنگ رضوی و برگزاری جشن‌های دهه کرامت دارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سال 96 آستان قدس ایجاد خانه برای زوج‌های جوان در مشهد است، گفت: قرارداد ساخت این خانه‌ها با پیمانکار بسته شده و قرار است در مشهد 500 واحد در مدت زمان حداکثر 18 ماهه به بهره‌برداری برسد. در بیرجند نیز همین میزان در نظر گرفته شده که تا زمان تامین زمین، ساخت 120 واحد تاکنون قطعی شده است. نظر، خدمت و کمک به زوج‌های جوان است لذا آیین نامه نحوه استفاده از این منازل با نظر تولیت آستان قدس رضوی در نظر گرفته می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درباره برنامه‌های اشتغال‌زایی آستان قدس رضوی گفت: در بخش اشتغال محور اقتصاد مقاومتی است لذا در بخش کارخانجات تمام تلاش این است که همت برای قوت مردم برپاداریم و باتوسعه تولیدات داخلی با رعایت استانداردها توسعه اشتغال هم داشته باشیم.

بختیاری ادامه داد: چهارشنبه هر هفته به دستور تولیت آستان قدس، جلسه کمیسیون امداد مستضعفین داریم و تاکنون 36 جلسه برگزار شده و مصوباتی برای توسعه مناطق محروم و اشتغال داشتیم. زمینی در مشهد کارشناسی شد و در اختیار نابینایان قرار گرفته که در دهه کرامت کلنگ آن زده می‌شود و 300 فرصت شغلی برای نابینایان عزیز  ایجاد می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اعطای وام قرض الحسنه اشتغال با کمک کمیته امداد از دیگر برنامه‌های مدنظر است، ادامه داد: در قطعه زمینی در خیابان فرامرز 46 مشهد با پیگیری سازمان اقتصادی رضوی 40 فرصت شغلی برای فارغ‌التخصیلان رشته گلخانه‌ای در نظر گرفته شده که کلنگش را در دهه کرامت به زمین می‌زنیم.

بختیاری ادامه داد: 110 رشته قنات که برخی خشکیده و برخی به حداقل آب رسیده بود و با مشارکت بسیج سازندگی و مردم در راستای احیای آن اقدام شده و تاکنون احیای30 قنات عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت دارند، گفت: 500 هزار نفر در کل کشور به نام و برکت امام رضا در سال گذشته در دهه کرامت توسط مردم اطعام شدند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد با اشاره به برنامه‌های آستان قدس در حوزه جوانان گفت: اختتامیه دهمین جشنواره دانش آموزی خورشید ولایت از 29 کشور نشان از جاذبه امام رضا (ع) برای جوانان دارد و برنامه‌های بسیاری در این زمینه در نظر گرفته شده است.

بختیاری با بیان اینکه 27 هزار نفر باید به تعداد خادم‌یاران موجود اماکن متبرکه اضافه شود، گفت: در سال جاری باید 400 هزار نفر را جذب کنیم چون تقاضا بسیار بالاست و تعهدی که در این زمینه به تولیت آستان قدس دادیم باید پاسخگو باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما