شناسهٔ خبر: 20512351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادعای القبس درباره باند تروریستی "العبدلی"

71579

یک روزنامه کویتی مدعی شد که برخی شواهد و گزارشات نشان می‌دهد که باند تروریستی العبدلی جلسات خود را در سفارت ایران در کویت برگزار می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه القبس کویت در گزارشی مدعی شد که دادگاه نهایی باند تروریستی العبدلی به شواهد و دلایلی دست یافته است که نشان می‌دهد که متهمان باند العبدلی با برنامه‌ریزی یک دیپلمات ایرانی که در کویت مشغول است و یک افسر وابسته به ایران آموزش‌های خود را در لبنان می‌دیدند و جلسات‌شان را در سفارت ایران در کویت برگزار می‌کردند.

در ادامه این ادعا آمده است که حزب‌الله یک گروهک مسلح است که به مصلحت ایران فعالیت می‌کند و این حزب پایبند به اصول انقلاب اسلامی ایران است و تلاش می‌کند تا آنها را در کویت و دیگر کشورهای اسلامی نشر دهد.

به گزارش ایسنا، یک مسئول وزارت خارجه کویت اخیرا اعلام کرده که پس از صدور حکم دادگاه رسیدگی در رابطه با باند العبدلی و متهم شدن ایران در ارتباط داشتن با این باند وزارت خارجه کویت اقدامات لازم را اتخاذ کرد و به سفیر ایران ابلاغ شده که تعداد دیپلمات‌های ایرانی باید کاهش، دفاتر فنی وابسته به سفارت تعطیل و کمیته‌های مشترک دو کشور از این پس هیچ فعالیتی با هم انجام نمی‌دهند.

مقامات کشورمان ضمن مردود دانستن اتهام‌های واهی مقامات کویتی به کشورمان، در این رابطه اعلام کرده‌اند که جای تاسف است که مسئولین کویت در این شرایط حساس منطقه به جای تلاش در جهت کاهش تنش‌های بی‌حاصل و خویشتنداری در قبال فشارها و تحریکات طرف‌های ماجراجوی منطقه‌ای به این تحریک‌ها پاسخ داده و جمهوری اسلامی ایران را هدف اتهامات واهی قرار می‌دهند و تاکید داشته‌اند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه ارتباطی با این پرونده نداشته است و این امر در آغاز رسیدگی به این پرونده به مقامات کویتی نیز ابلاغ گردید.

انتهای پیام

نظر شما