شناسهٔ خبر: 20512334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخریب تصرفات ساحلی در پارک ملی دریایی نایبند

تعرض‌های انسانی یکی از مشکلات مهمی است که پارک ملی دریایی نایبند را تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -
تخریب تصرفات ساحلی در پارک ملی دریایی نایبند
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از مهمترین تعرض‌هایی که در پارک ملی دریایی نایبند صورت گرفته ساخت و سازهای غیر اصولی ماهیگیران سنتی و تفریحی در سواحل جنوبی این پارک است.

حسین دلشب افزود: این سواحل ماسه‌ای، آخرین مناطق مناسب برای تخم گذاری لاک پشت‌های دریایی در نایبند است.

وی ادامه داد: از سال 92 پیگیری‌ها را برای برچیده شدن این ساخت و سازها شروع کردیم که با همکاری مناسب دادستان و قضات دادگاه پرونده ها خارج از نوبت رسیدگی و احکام آنها صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: نشست‌هایی با فرمانداری شهرستان عسلویه برگزار و مقرر شد که دهیارات برای رفاه حال ماهیگیران سنتی، محل‌هایی برای نگهداری ادوات صیادی توسط دهیاران ایجاد کنند و ساخت و سازهای غیر قانونی قلع و قمع شود که تا کنون با همکاری شوراهای اسلامی 40 اتاقک در ساحل نایبند پاکسازی و محلی نیز برای نگهداری ادوات صید ماهیگیران سنتی در نظر گرفته شده است.

دلشب گفت: این روند تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسیم ادامه خواهد داشت.

پارک ملی دریایی نایبند، نخستین پارک ملی دریایی ایران است که در شهرستان عسلویه و در جنوب شرقی استان بوشهر قرار دارد.

در این پارک که 46 هزار و 687 هکتار وسعت دارد، انواع گیاهان شور پسند ازجمله حرا، کنار ، کهور ایرانی ، انجیر معابد ، انار شیطان ، استبرق و صبر زرد وجود دارد و جانورانی مانند جبیر، گرگ، شغال ، کفتار ، گربه وحشی و پرندگانی مانند هوبره ، کبک ، تیهو ، انواع بازهای شکاری و پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر انواع کاکایی ، سلیم کوچک ، پلیکان ، فلامینگو و لاک پشت دریایی منقار عقابی و لاک پشت دریایی سبز دیده می‌شود.

نظر شما