شناسهٔ خبر: 20512328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

داعش ۱۷۰ انتحاری را برای حمله به اروپا آماده کرده است

R1016168/P36446/S8,89/CT10

گزارش‌های اینترپُل نشان می‌دهد که داعش به‌احتمال زیاد بیش از ۱۷۰ عامل آماده انجام عملیات انتحاری و تروریستی ضداروپا را آموزش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پلیس بین‌الملل فهرستی از ده‌ها تن از شبه‌نظامیان داعشی را که برای کار با مواد منفجره و حملات بالقوه تروریستی به اروپا، آموزش دیده‌اند به نهادهای اطلاعاتی اروپا ارائه داده است.

گاردین نیز گزارش داده است که فهرست اینترپُل شامل 173 تروریست مرتبط با داعش است که «احتمالاً تمایل خود برای ارتکاب حملات انتحاری» را ابراز کرد‌ه‌اند.

براساس گزارش‌ها، این مهاجمان که به‌طور ویژه آموزش دیده‌اند، «می‌توانند در گستره بین‌المللی مسافرت کرده تا در فعالیت‌های تروریستی مشارکت کنند» اما مشخص نیست که آیا توانسته‌اند وارد اروپا شوند یا خیر.

در اسناد ارائه‌شده به نهادهای اطلاعاتی اروپا، مشخصات مظنونان، تصاویر آنها و جزئیاتی همچون تاریخ جذب‌شان از سوی داعش و آدرس احتمالی آنها و حتی مساجدی که احتمالاً در آنها حضور می‌یابند نیز درج شده است.

این فهرست حاصل داده‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا است که از طریق «منابع مورد اعتماد» طی عملیات علیه داعش در سوریه و عراق به دست آمده است.

مشخصات مظنونان احتمالی «از طریق مطالب و اقلام به دست آمده از مخفی‌گاه‌های داعش» به دست آمده است.

انتهای پیام/*

نظر شما