شناسهٔ خبر: 20512274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

لزوم توجه به جایگاه ورزش روستایی/سهم بانوان در ورزش ضعیف است

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جایگاه ورزش روستایی در این استان مورد توجه وزرات ورزش باشد، زیرا تفاوت این استان با سایر استان ها نرخ بالای جمعیت روستایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی وزیر ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور با هیئت‌های ورزشی استان سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه ورزش استان نیاز به نگاهی نو و جدید است که مستثنی از قاعده ها دیده شود.

وی افزود: باید جایگاه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان مورد توجه وزرات ورزش قرار گیرد زیرا تفاوت این استان با سایر استان ها نرخ بالای جمعیت روستایی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ جمعیت روستایی در سیستان و بلوچستان ۵۱/۵ درصد است، گفت: نگاه وزارت ورزش به این استان هنوز توسعه نیافته است و توسعه نگاه ها تضمین کننده سلامت و ضرورت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برش اجرایی ورزش استان از سند ملی ورزش کشور با پشتیبانی لازم از حیث اختصاص یارانه دیده شود.

وی با اشاره به اینکه سهم بانوان در ورزش ضعیف است، تاکید کرد: به عنایت ویژه وزرات ورزش به ورزش روستایی و ورزش بانوان نیاز داریم.

وی تصریح کرد: باید چهار شهرستان استان را مرکز قهرمانی قرار دهیم و سطح ورزشی جوان ترین استان کشور را ارتقا دهیم.

هاشمی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان در روستاها هستند، افزود: توسعه و نگاه ویژه به ورزش در سیستان و بلوچستان یک ضرورت است.

وی گفت: در حال حاضر استان از حیث صنعتی هنوز فقیر است اما در چهار سال گذشته هم سنگ تمام تاریخ در صنعت سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری شده است که در آینده حامیان مالی ورزش از دل آنها بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۱ زن از این استان به شوراهای شهر راه یافتند، خاطر نشان کرد: این بیشترین رکورد در کشور است و این آغاز نگاه جدید به مقام زن در سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از روسای فدراسیون ها انتظار داریم با نگاه و سرمایه‌گذاری ویژه استعدادیابی ورزشی خاص در این استان با توجه به ظرفیت ها انجام دهند و اردوها و مسابقات ملی را در این استان برگزار کنند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان مشعلی روشن کرده که منتج به امید در این استان شده است و اکنون سومین استان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است.

وی تصریح کرد: نگاه خوب دولت را همواره در اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی استان سیستان و بلوچستان داشتیم که امیدواریم تداوم داشته باشد.

نظر شما