شناسهٔ خبر: 20512236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

كسب رتبه دوم كشوري جشنواره نانو توسط پژوهش سراي دانش آموزي بجنورد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از كسب رتبه دوم كشوري باشگاه نانو توسط پژوهش سراي دانش آموزي شهرستان بجنورد خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان شمالی، عباس سعیدی از كسب رتبه دوم كشوري باشگاه نانو توسط پژوهش سراي دانش آموزي شهرستان بجنورد خبردادو گفت: 4 طرح دانش آموزي استان به مرحله نهايي هشتمين جشنواره ملي دانش آموزي نانو را يافتند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اين مقام با توجه به فعاليت هاي اين پژوهش سرا و تلاش هاي صورت گرفته در حوزه فناوري نانو در سال 95 از بين 78 پژوهش سراي سراسركشور كه مجهز به امكانات نانو هستند كسب شده است.

وي تصريح كرد: در اختتاميه اين جشنواره همچنين 4طرح از 5طرح دانش آموزان شهرستان بجنورد كه در بخش ارايه پوستر جشنواره پذيرفته شده بود با عنوان طرح هاي برتر به مرحله نهايي جشنواره كه مهرماه در تهران برگزار مي شود را يافتند.

سعيدي بيان كرد: « سنتز نانو لوله هاي كربني مغناطيسي اصلاح شده به عنوان جاذب سبز براي تعيين كادميم در نمونه هاي حقيقي با روش ولتامتري»، «ويژگي هاي نانو ذرات و ماكرو ذرات بيوچار حاصل از ساقه كلزا»، «سنتز زوليت Na-Y به روش هيدروترمال و استفاده آن در حذف كروم شش ظرفيتي از محلول آبي» و «بررسي اثرسورفكتانت بر نانو ذرات سنتز شده از پوسته تخم مرغ» توسط 12دانش آموزشهرستان بجنورد و با همكاري 4 استاد راهنما انجام شده بود به مرحله نهايي جشنواره راه يافت. 

نظر شما