شناسهٔ خبر: 20511981 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پرواز آزمایشی سامانه هوایی خودکار ایرباس

71456

شرکت ایرباس به دنبال تولید سامانه‌های بدون سرنشین در قالب پروژه Sagitta است و سامانه هوایی خودکاری را آزمایش کرده که با موتور جت نیرودهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این سیستم به تازگی نخستین پرواز آزمایشی خود را به صورت خودکار و در مسیری از پیش تعیین شده انجام داد و حدود 7 دقیقه پرواز کرد.

شرکت ایرباس فناوری بدون سرنشینSagitta  را با همکاری تعدادی از دانشگاه‌های آلمان و مرکز هوافضای این کشور ساخته است.

در حال حاضر، سامانه دموی مورد بحث دارای مقیاس 25 درصد نمونه اصلی مورد نظر است و طول بال آن 3 متر، طول بدنه 3 متر و حداکثر وزن آن هنگام اوج‌گیری 150 کیلوگرم گزارش شده است.

بال این هواپیما ثابت است چون مقطع راداری کوچکی دارد و عدم وجود لبه‌های سخت به آن امکان پرواز وارونه به سمت پایین را بدون مشکل می‌دهد.

چهارچوب این هواپیمای خودکار از کامپوزیت فیبرکربنی ساخته شده و به استثنای ترمزها، سیستم‌های پرواز آن همگی توسط محرک‌های الکترومکانیکی و نه اجزای هیدرولیکی کنترل می‌شوند.

سامانه‌های هوایی بدون سرنشین (UAV) مانند فناوری Sagitta به خاطر قابلیت‌شان برای انجام فعالیت‌های هواپیماهای معمولی بدون به خطر انداختن جان انسان‌ها، روز به روز محبوبیت بیشتری کسب می‌کنند و راه را برای انجام ماموریت‌های جدید در حوزه‌های مختلف هموار می‌کنند.

پرواز آزمایشی هواپیمای بدون سرنشین جدید در یک سایت آزمایشی در آفریقای جنوبی انجام شد.

انتهای پیام

نظر شما