شناسهٔ خبر: 20511574 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تحویل بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره هنر و ادبیات دینی

خبرگزاری شبستان: مسئول برگزاری بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن و عترت واحد اراک از تحویل بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، علی عزتی، مسئول برگزاری بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن وعترت  واحد اراک در حاشیه افتتاح دبیرخانه وفعالیت های این جشنواره و تشکیل ستاد به منظور تحویل آثار ارسالی از سوی شرکت کنندگان گفت: طبق برنامه پیش بینی شده استان های همدان، آذر بایجان شرقی، قم، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، واحد مستقل نجف آباد و واحد فارس آثار خود را تحویل دبیر خانه دادند که مجموعا تاکنون تعداد 1383 اثر تحویل دبیرخانه این جشنواره شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره هر ساله به منظور ترویج و گسترش فرهنگ و معارف دینی و قرآنی در بین جامعه دانشگاهی برگزار می شود، افزود: ما همواره شاهد استقبال گسترده دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد در این جشنواره فرهنگی و قرآنی هستیم.

 

این مقام مسئول همچنین از افتتاح دبیرخانه بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن وعترت در واحد اراک خبر داد و گفت: از روز شنبه مورخ31 تیرماه لغایت چهارشنبه مورخ 4 مردادماه 96 طبق برنامه ریزی سازمان مرکزی حوزه فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه، آثار واحد های دانشگاهی تحویل دبیر خانه خواهد شد.

 

مسئول برگزاری بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن وعترت  واحد اراک با بیان اینکه تعداد 843 اثر دینی و قرآنی و540 اثر فرهنگی و اجتماعی تحویل دبیر خانه این جشنواره شده است، افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته این جشنواره شاهد استقبال گسترده از سوی شرکت کنندگان در بخش های مختلف بوده است.

 

عزتی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار می شود، ادامه داد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در بخش هنر و ادبیات  دینی شامل خوشنویسی(ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق ) نقاشی خط، مشبک، معرق، منبت، قالی بافی، نقاشی، نگارگری وسیاه قلم  به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش ادبیات دینی نیز شرکت کنندگان در بخش های نمایشنامه نویسی، داستان نویسی، شعر، فیلم نامه نویسی، نماهنگ، فیلم کوتاه و پویا نمایی (انیمیشن) عکس و پوستر و در بخش پژوهشی نیز پایان نامه، تحقیقات و نرم افزار های خود را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند .

 

عزتی با بیان اینکه کار تفکیک و جداسازی آثار بلافاصله بعد از تحویل آثار به دبیرخانه مرکزی آغاز می شود، ادامه داد: پس از آن آثار رسیدی داوری و بعد از جمع نمرات، نتایج اواخر شهریور ماه 96اعلام خواهد شد .

 

مسئول برگزاری بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیش بینی می شود اختتامیه جشنواره در آبان ماه سال جاری با حضور مسئولان دانشگاه برگزار و از نفرات اول تا سوم در هررشته تقدیر و نفرات برتر به جشنواره  ملی قرآن کریم دانشگاه های سراسر کشور راه خواهندیافت .

نظر شما