شناسهٔ خبر: 20510950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناوهای جنگی ایران برای شرکت در رزمایش نظامی در راه روسیه هستند

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، نشریه بیزینس استاندارد در گزارشی نوشت: ناوهای جنگی ایران به منظور شرکت در رزمایش بین المللی عازم روسیه شده اند.
در این گزارش آمده است: ایران دو فروند کشتی جنگی خود را به منظور شرکت در رزمایش بین المللی سی کاپ Sea Cup 2017  -که روسیه میزبان آن است- به بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان اعزام کرد.
این دو فروند کشتی که یکی از کلاس پیکان و دیگری ناوچه جوشن است، به عنوان بخشی از برنامه سفر خود قبل از رسیدن به روسیه قرار است توقف کوتاهی در بندر باکو داشته باشند.
احمد رضا باقری، فرمانده ناوگان دریایی شمال، گفت این مأموریت خارجی بیست و پنج روز به طول می انجامد.
در ژوئیه دو هزار و پانزده، نیروهای دریایی روسیه و ایران در دریای خزر رزمایش مشترک برگزار کردند.
خبرگزاری شین هوا به نقل از افشین رضایی حداد، از مقامات نیروی دریایی ایران، گزارش داد:‌ «نیروی دریایی پنج کشور ساحلی خزر با یکدیگر همکاری دارند تا موقعیت دریای خزر را به عنوان دریای صلح تضمین کنند و احترام دو جانبه حسن همجواری را به جای آورند.» 
طی چند سال گذشته، ایران چندین ناوگان خود را بر اساس همین مأموریت از آبهای شمال و جنوب ایران به آبهای بین المللی اعزام کرد.
رزمایش نظامی سالانه بین المللی از روز بیست و نهم ژوئیه تا دوازدهم اوت برگزار خواهد شد و چین، روسیه، بلاروس، قزاقستان و جمهوری آذربایجان بطور مشترک میزبانی آن را بر عهده خواهند داشت. در مقایسه با بیست و سه رویداد سال گذشته، امسال بیست و هشت رویداد برگزار خواهد شد.

نظر شما