شناسهٔ خبر: 20510400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آخرین آمار قربانیان انفجار کابل/ عکس

بین الملل > آسیای میانه و قفقاز - شمار قربانیان انفجار کابل به 24 تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، وب سایت خبرگزاری رویترز، آخرین امار قربانیان انفجار انتحاری صح امروز را 24 تن اعلام کرد. این انفجار ساعت 7 صبح امروز به وقت محلی رخ داد و رویترز در اینباره می گوید طالبان مسولیت این حمله را در پیامی توئیتری به عهده گرفته است.

بر همین اساس گزارش شده است:  اطلاعات اولیه تمام قربانیان افراد غیرنظامی هستند.

وزارت کشور افغانستان نیز  اعلام کرده است که عامل انتحاری خودرو نوع تویوتای مملو از مواد انفجاری‌اش را در نزدیکی موسسه آموزش عالی زاول در منطقه سر کاریز، در حوزه سوم امنیتی شهر کابل منفجر کرده است. این انفجار منجر به کشته شدن ۲۴ فرد غیر نظامی و زخمی شدن ۴۲ نفر شده‌است.

 


در این رابطه بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل نیز به بی‌بی‌سی گفته است: این انفجار انتحاری بوده و یک خودرو سواری نوع تویوتا خود را به مینی‌بوس حامل کارمندان وزارت معدن افغانستان کوبیده است.آقای مجاهد گفت که تعداد کشته شدگان تاکنون ۲۴ نفر گزارش شده است.

همزمان وزارت بهداشت افغانستان گفته است که در این حادثه ۱۸ کشته و ۱۲ زخمی به مراکز درمانی منتقل شدند.

گزارش شده است که این انفجار در نزدیکی خانه محمد محقق معاون دوم عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان، صورت گرفته است.امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی گفته است که یکی محافظان آقای محقق در میان زخمی شدگان است.

 دانش همچنین گفته که در این انفجار دست کم ۱۵ مغازه تخریب شده است.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است:  هدف حمله صبح امروز یک خودرو کارمندان غیر نظامی بوده و مدعی شده که"تروریستان در میدان‌های جنگ، تلفات سنگینی را از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متقبل شده‌اند و با انجام حملات تروریستی، زبونی شان‌را ثابت ‌ساختند."


اما رویترز در خبر خود گزارش داده است که طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته است  و  در ادامه اعلام کرده است که ۳۷ نفر را کشته است و همگی آنان کارمندان امنیت ملی افغانستان بوده‌اند.

این انفجار در منطقه ای رخ داده است که بسیاری از شیعیان هزاره  در آنجا زندگی می‌کنند.

به گفته ذبیح الله مجاهد هدف این حمله دو اتوبوسی بوده که به مدت دو ماه تحت نظر قرار داشته است.


خبرگزاری ایسنا در خصوص این انفجار گزاش داده است: این انفجار با موج خشونت‌های گسترده در افغانستان مرتبط است که براساس آمارها باعث شده در نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۶۶۲ غیرنظامی کشته بر جای گذاشته است و دو هفته پس از آن صورت گرفت که داعش مسئولیت حمله به مسجدی در کابل را که دست‌کم چهار تن در آن کشته شدند، برعهده گرفت.

براساس آمارهای سازمان ملل دست‌کم ۲۰ درصد از تمامی تلفات غیرنظامیان در سال جاری میلادی در افغانستان مربوط به کابل است.

این حملات در افغانستان با اقدامات دولت آمریکا درمورد افغانستان شامل احتمال اعزام نیروهای بیشتر همزمانی داشته است.

52310

نظر شما