شناسهٔ خبر: 20509970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نقدی بر تفکر حق همیشه با اکثریت است؛

حق اقلیت در برابر رئیس‌‌‌‌جمهورشان چیست؟

اینکه بگوییم حق با اکثریت است و هرآنچه آن‌‌ها اعم از خوب و بد بخواهند باید اجرا شود، دور از منطق می‌‌‌‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،تشکیل حکومت اسلامی و جاری و ساری ساختن احکام اسلامی مقوله‌‌‌‌ای است که نمی‌‌توان از کنار آن به‌‌راحتی رد شد، این همان مسئله‌‌‌‌‌ی مهمی است که مورد توجه ویژه امامان معصوم علیهم السلام هم بود و فقط علی (ع) توانست حکومت اسلامی را تشکیل دهد.

سخنان اخیر حسن روحانی در جلسه هیئت دولت نشان داد که برخی فهم درستی از حکومت اسلامی ندارند و فقط به ظواهر این امر مهم بها می‌‌‌دهند، از منظر رئیس‌‌‌‌جمهور فقط همان 24 میلیون نفری که به وی رأی داده‌‌‌‌‌اند حق اظهار نظر دارند و هر آنچه که آنها بخواهند باید عملی شود، حال اگر در میان رأی دهندگان کسانی هم خواستار تغییر نظام اسلامی باشند باید به خواسته آنها توجه شود؟

جامعه و حکومت اسلامی همان آرمانی است که سالیان سال و از صدر اسلام مورد توجه ویژه اولیاء بوده و امروز جمهوری اسلامی با اقتدار توانسته یک حکومت اسلامی تشکیل دهد، اما اینکه تا چه حد در راستای آرمان‌‌های خود پیش برود جای بحث و بررسی دارد، اما باید این موضوع را هم مدنظر قرار داد که ما در اجرا مشکل داریم وگرنه اصل نظام جای بحث ندارد و باید تبیین شود.

با نگاهی ژرف به تاریخ اسلام از صدر تاکنون مشخص می‌‌‌‌شود که به هیچ وجه همیشه حق با اکثریت نبوده است، به‌‌‌طوریکه همان اکثریتی که ولایت علی (ع) را پس زدند دچار خسران شدند، یاران صدیق و با وفای امیر المومنین انگشت شمار بودند اما ثابت قدم.

در سال 61 هجری هم همین وضعیت تکرار شد، اکثریت کمر همت به قتل امام زمان خود بستند و در آخر امام حسین(ع) و اهل بیتش را با ظالمانه ترین اعمال به شهادت رساندند. شاید آقای روحانی فراموش کرده که معیار اصلی و مهم کشور ما اسلام و احکام اسلامی است.

رأی اکثریت دقیقا همان کلید واژه‌‌‌ای است که توسط اومانیست‌‌‌‌‌ها مطرح شده است، در حالی که حکومت ما بر طبق موازین اسلامی است و اصل حکومت متعلق به خدا و انبیای الهی است و ولی فقیه در زمان غیبت مجری احکام الهی ست و بس.

رئیس دولت دوازدهم دیگر قوا را به حاشیه سازی علیه دولت متهم کرد، اما افکار عمومی و ژرف اندیشان به خوبی می‌‌دانند که این دولت است که برای خود و مردم حاشیه سازی می‌کند. با گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی بهتر است تا عده‌‌‌ای مرزبندی‌‌‌‌‌های خود را با اسلام و انقلاب مشخص کنند، اگر ولایت فقیه را قبول دارند باید به تمامی فرامین و منویات ایشان با جان و دل گوش فرا دهند.

امروز مرزبندی‌‌‌‌های سیاسی از اصلاح طلب،اصولگرا و ... عبور کرده، رهبری در بیانات خود فضای سیاسی را به سه قسمت: انقلابی، غیر انقلابی و ضد انقلابی تقسیم کرده‌‌اند. وقت آن رسیده تا آرمان‌‌های انقلاب به منسه ظهور برسد و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه عده‌‌ای در بیان اعتقادات خود صداقت به خرج داده و کاملا شفاف مواضع خود را بیان کنند. 

نظر شما