شناسهٔ خبر: 20509679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست نماینده دادستان برای حضور متهم نفتی تازه دستگیر شده در دادگاه

R1332/P1014142/S2,20/CT11

نماینده دادستان از رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خواست در صورت وجود ضرورت علیرضا زیباحالت منفرد متهم تازه دستگیر شده پرونده نفتی برای مواجهه حضوری با مهدی شمس متهم ردیف دوم در دادگاه حاضر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، نجفی در ادامه پنجمین جلسه محاکمه همدستان بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به بخشی از اظهارات متهم ردیف دوم اشاره کرد و گفت: آقای شمس براساس اظهاراتی که در جلد 23 صفحه 313 پرونده وجود دارد گفته که قرار شد در خصوص عملیات نفت یک دلار به ازای هر بشکه دریافت کند که حدود 27 میلیون بشکه حمل و نگهداری کردم.  

نماینده دادستان ادامه داد: شمس همچنین در جلد 28 صفحه 44 پرونده  اظهار کرده تنها کسی که می‌توانست کشتی اجاره کند من بودم، کل عملیات را با همکاری آقای «ب» معاون شرکت HK، آقای «س. ج» و «ک. د» و همچنین معاونت بین‌الملل شرکت نفت انجام دادم.

وی افزود: متهم همچنین در جلد 30 صفحه 88 گفته است که در سال 91 که زنجانی از شرکت HK نفت خرید، از من خواست به عنوان کارگزار کارهای عملیاتی را انجام دهم. قطعا در این جا کار عملیاتی یعنی مجری بودن و همه مردم از کار عملیاتی، اجرا و مجری بودن به ذهنشان متبادر می‌شود. 

نماینده دادستان در ادامه به مذاکرات «الف. و. د» یکی از مقامات وقت وزارت نفت اشاره کرد و گفت: آقای «الف. و. د» گفته است که تصور می‌کنم زنجانی را اواسط اردیبهشت سال 91 به اتفاق شمس در صندوق ملاقات کردم، شمس گفت که زنجانی با شرکت‌های نفت در حوزه نقل و انتقال ارز همکاری دارد و با مشارکت بانک ملت شبکه خارجی طراحی کرده است. 

نماینده دادستان در ادامه از رئیس دادگاه خواست در صورتی که متهم اظهارات زنجانی را قبول ندارد، با حضور وی در دادگاه مواجهه حضوری صورت گیرد. 

وی همچنین به اظهارات زنجانی پرداخت و گفت: زنجانی در جلد 33 صفحه 62 پرونده گفته است که بار نفت کوره بود و من هیچ دخالتی نداشتم. به دستور من 3 کشتی از 7 کشتی در دبی تحویل شمس و 4 کشتی نیز در مالزی تحویل منفرد شد. هم شمس و هم منفرد اعلام دریافت بار کردند. سپس به پیشنهاد شمس‌زاده قرار شد 4 کشتی بار مالزی هم از منفرد تحویل و به شمس‌زاده در دبی بدهم. با نامه من منفرد گفت که بارها را به شمس‌زاده تحویل داده است.

نماینده دادستان در ادامه از رئیس دادگاه خواست در صورت وجود ضرورت علیرضا زیباحالت منفرد نیز برای مواجهه حضوری با مهدی شمس متهم ردیف دوم در دادگاه حاضر شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما