شناسهٔ خبر: 20506460 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تکریم امامزادگان احترام به اهل بیت(ع) است

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: قم در بین دیگر استان‌ها از نعمت امام زادگان غنی است و تمام امامزادگان دارای شناسنامه درخشان هستند که یکی از آنها موسی مبرقع است که 40 سال در این شهر مشغول به نشر معارف اهل بیت(ع) بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در نشست دبیران اقامه نماز استان قم که در امامزاده عبدالله قم برگزار شد، اظهار کرد: اینکه امام صادق(ع) آخرین جمله‌اش به نماز اختصاص پیدا کرده است معرف اهمیت کار خادمان نماز است و در فرمایش دیگری ایشان فرمودند که نماز پایه اصلی جهاد و هر کار اجتماعی دیگر است.

وی اظهار داشت: من توصیه دارم که باید جلسات مدیریت و برنامه ریزی برای نماز تشکیل شود و از دل جلسات مدیریتی چشمه‌های ترویج فرهنگ نماز در جامعه جاری شود و نسل جوان جامعه را سیرآب کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: به مدیریت اداره اوقاف در جوار امام زادگان در طول سال، 14 برنامه فرهنگی مختلف برگزار می‌شود که یکی از آنها طرح نشاط معنوی برای دانش آموزان در ایام تعطیلات تابستان است و اگر بتوانیم با ستاد اقامه نماز همکاری داشته باشیم می توانیم قم را برای کشور نمونه کنیم.

 وی به ایام دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین نعمتی که خداوند به انسان داده است نعمت کرامت است و بالاترین درجه کرامت را خداوند به پیامبر و ائمه(ع) داده است.

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به 5 ذی القعده به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت، افزود: امامزادگان در مسیر کرامت قرار دارند و حضرت معصومه(س) که با حضور خود در قم برکت را به این شهر آوردند از امامزادگانی هستند که در حد معصومین(ع) کرامت پیدا کرد و به عنوان کریمه اهل بیت(ع) شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) زیارت ایشان به منزله زیارت حضرت زهرا(س) است گفت: هر کدام از امامزادگان یک خصوصیت خاص دارند و هر امامزاده یک ثمره از درخت طوبای امامت است.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) احترام به هر شخص را در گرو احترام به فرزند او دانست و اظهار داشت: اگر ما می‌خواهیم به اهل بیت(ع) احترام بگذاریم باید امامزادگان را تکریم کنیم؛ قم در بین دیگر استان‌ها از نعمت امام زادگان غنی است و تمام امامزادگان دارای شناسنامه درخشان هستند که یکی از آنها موسی مبرقع است که 40 سال در این شهر مشغول به نشر معارف اهل بیت(ع) بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به امامزادگان در فضایی که مورد هجمه فرهنگی قرار گرفته است یکی از اصلی ترین وظایفی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت و باید والدین به فرزندان خود بیاموزند که چگونه امامزادگان را تکریم کنند و فرزندان باید بدانند که امام زادگان باید از طریق نذورات اداره شوند.

امیرمحسن سلطان احمدی

نظر شما