شناسهٔ خبر: 20506346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صادرات بیش از 4 هزار تن آبزی غیر خوراکی کنارک به خارج از کشور

نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان از ارز آوری 16میلیون دلاری صادرات آبزیان غیر خوراکی شهرستان کنارک به کشورهای چین، تایلند، ویتنام و سریلانکا فقط در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

 هدایت الله میرمرادزهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پتانسیل شیلاتی شهرستان کنارک در جنوب استان اظهار کرد: کنارک دارای 6 اسکله صیادی با 450 فروند لنج و هزار و 260 فروند قایق صیادی است .

وی با اشاره به فعالیت 10هزار صیاد در این شهرستان افزود: محصولات دریایی شهرستان کنارک در 11 کارخانه کنسرو سازی و 16 شرکت بسته بندی فرآوری شده و به داخل وخارج از کشور صادر می‌شوند.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان بالغ بر 14 تن ماهی و میگو از ابتدای سال گذشته تاکنون از کنارک به کشورهای چین، تایلند، ویتنام و سری لانکا صادر شده است.

میرمرادزهی با اشاره به صادرات آبزیان غیر خوراکی کنارک به خارج از کشور خاطرنشان کرد: فقط در سال گذشته صادرات آبزیان غیر خوراکی این شهرستان بیش از 16 میلیون دلار ارز آوری داشته است و برای بیش از 800 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است .

وی در تشریح محصولات غیر خوارکی صادرشده گفت‌: بیش از 4 هزار تن انواع ماهیان غیرخوراکی شامل ماهی مرکب، سفره ماهی، مارماهی، یال اسبی، خرچنگ، صدف و گربه ماهی به کشورهای مذکور صادر شده است‌.

مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان از تخصیص اعتبار برای ساماندهی بندر و قایق‌های اسکله صیادی کنارک خبر داد و گفت: این اسکله به عنوان یکی از بزرگترین اسکله‌های صیادی کشور نیاز به 235 میلیارد تومان اعتبار برای احداث موج شکن و ساماندهی 650 فروند قایق صیادی مستقر در آن دارد که این کار در چند فاز انجام می‌شود.

میرمرادزهی هدف از ساماندهی اسکله کنارک را تبدیل شدن آن به یک بندر مدرن دانست و افزود: با ساماندهی این اسکله کلیه مراحل تخلیه، فراوری، بسته بندی و صادرات صید در این بندر انجام می‌شود.


انتهای پیام

نظر شما