شناسهٔ خبر: 20506156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد

تقویت هنرستان‌های استان در قالب کارگاه‌های آموزشی در سال تحصیلی آینده

نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در راستای گرایش بیشتر دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش، تقویت هنرستان‌ها و کارگاه‌ها در اولویت کار قرار گرفته است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که شامگاه یکشنبه در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تقویت هنرستان‌ها در سال تحصیلی آینده سه میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کنیم که در صورت اجرایی شدن این کار می‌توانیم استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش ارتقا دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه اولیای دانش‌آموزان باید این رغبت و علاقه را در فرزندان خود ایجاد کنند، تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا از ظرفیت تمام کارگاه‌ها و هنرستان‌های خود برای افزایش استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل محدودیت کارگاه‌ها برای آموزش دانش‌آموزان را یادآور شد و گفت: ما در سال تحصیلی گذشته 600 میلیون تومان قرارداد برون سپاری با کارگاه‌ها و کارخانجات بخش خصوصی داشتیم که به طور متوسط 700 نفر از هنرجویان ما در این کارگاه‌ها مشغول تحصیل و آموزش بودند.
 
ناصری وضعیت آموزش استان را یادآور شد و افزود: مصوبات شورای آموزش و پرورش استان به طور کامل اجرایی می‌شود به طوری که ما پیگیر جمع‌بندی فعالیت‌های این شورا بوده و در آینده نیز با قدرت و قوت تمام نسبت به اجرای بندهای آن اهتمام می‌کنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 16 هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان هدایت تحصیلی خود را از آموزش و پرورش دریافت کردند که ظرفیت تمامی رشته‌ها برای دانش‌آموزان در این هدایت تحصیلی و در قالب فرم شش در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته و از فردا نیز ثبت‌نام آغاز می‌شود. 

ناصری با اشاره به اینکه در انتخاب رشته اعم از علوم انسانی،‌ ریاضی، هنر و کار دانش هیچ تعارضی بین خانواده‌ها و آموزش و پرورش وجود ندارد، اضافه کرد: در استان اردبیل اغلب گرایش‌ها به سمت علوم تجربی است در حالی که خروجی هدایت تحصیلی برای اغلب دانش‌آموزان این شرایط را مهیا نکرده است. 

وی ادامه داد: از خانواده‌ها درخواست داریم تا با تشویق فرزندان خود به سمت حرفه‌آموزی، آنها را به حرفه‌آموزی فنی و حرفه‌ای و کار دانش سوق دهند. 

ناصری از پاسخگو نبودن امکانات کارگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: امیدوارم محدودیت کارگاه‌ها برای آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده مرتفع شود تا بتوانیم در این رشته نیز موفق عمل کنیم. 

وی از آغاز پروژه مهر برای بازگشایی مدارس خبر داد و تصریح کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف آموزش و پرورش پروژه مهر سال تحصیلی آینده را آغاز کردند و از این بابت در استان جای نگرانی نیست. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از وجود مشکلات عمده در تعمیرات مدارس نیز گلایه کرد و گفت: ما نزدیک یک میلیارد از اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش را برای تعمیرات مدارس در پروژه مهر هزینه کرده‌ایم اما بسیاری از هزینه‌های دیگر مانده که امیدوارم با دخالت استاندار در تبدیل اسناد خزانه به پول نقد، مشکل ما مرتفع شده و بتوانیم در تعمیرات مدارس به طور جدی وارد عمل شویم.

انتهای پیام

نظر شما