شناسهٔ خبر: 20506145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله توکل:

تقویت جایگاه ولایت فقیه واجب عینی است

گروه معارف: نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تقویت جایگاه ولایت فقیه را واجب عینی دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بسیاری از امور کشور و چالش‌های نظام اسلامی، دستوراتی را بیان کردند و بر هر کس واجب است که برای اجرایی کردن این فرمان‌ها اقدام کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، به نقل از رسا، آیت‌الله سید‌رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شامگاه دیروز در دیدار مسئول و جمعی از اعضای ستادی دفتر نظارت شورای نگهبان بابل، کار نهاد شورای نگهبان را بسیار مهم و خطیر عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان هم در بخش تقنینی و هم در ابعاد نظارتی در انتخابات کار بسیار مهم و اساسی را بر عهده دارد.
وی افزود: مجموعه شبکه نظارتی شورای نگهبان در انتخابات باید به دقت ابعاد و عظمت کار خود را بشناسد و بداند که هر کوتاهی در این خصوص قابل جبران نیست.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم فعالیت مجموعه شورای نگهبان را برای نگهبانی از کیان نظام اسلامی و مانع شدن از ورود ناخالصی ها بیان کرد و اظهار داشت: کسانی که در حوزه تایید صلاحیت افراد فاقد صلاحیت و غیر مفید برای جامعه اسلامی، کوتاهی کنند، ضامن تمام خسارت های ورود افراد نالایق به عرصه سیاسی هستند، هر چند که رای مردم در انتخابات هم باید آگاهانه باشد.
وی ادامه داد: شورای نگهبان یک صافی و یک مرجع مورد اطمینان برای مردم است و مردم بر اساس اطمینان از توجه دستگاه نظارتی شورای نگهبان و هیات‌های نظارت رای می دهند.
آیت الله توکل حضور مسئولان نالایق را سمی مهلک و خطرناک در جان جامعه بیان و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، کمبودها و فشارها بر مردم به دلیل حضور افرادی نالایق به عنوان مسؤول در جامعه اسلامی ما است.
وی تاکید کرد: شورای نگهبان بر اساس وظایف و محدوده اختیاراتی که قانون به این نهاد داده است یک فیلتر و صافی برای جلوگیری از ورود ناخالصی ها به ارکان نظام اسلامی است.
نماینده مجلس خبرگان عنوان شورای نگهبان را عنوان مقدسی دانست و  اظهار کرد: هجمه‌ها و فشارها بر مجموعه فعالان در زیر مجموعه شورای نگهبان بسیار بالا است و افرادی باید لباس خدمت در این عرصه را بپوشند که توان ایستادگی در برابر فشارها و تهمت را داشته باشند.
وی افزود: اگر کسی احساس می کند که توان اجرایی و ایستادگی برای مانع شدن از اعمال فشارها را در تایید صلاحیت و یا کم کاری در تحقیق در خصوص افراد کاندیدا ندارد، از این کار مهم کنار برود.
توکل تاکید کرد: اگر حجتی بر شما در خصوص عدم صلاحیت شخصی تمام شد، محکم و قاطع بایستید هر چند تبعات دنیایی سختی برای شما وجود داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم دقت در نظارت در فرایند رای گیری را از سوی ناظران شورای نگهبان بسیار خطیر و مهم بیان کرد و گفت: رای مردم هم حق الناس است و باید به دقت و اعمال نظارتی با حساسیت بالا در این خصوص اقدام شود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری معیار افراد خادم در نظام اسلامی را ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه بیان کرد و اظهار داشت: هر فرد، گروه و جناح سیاسی که معیارهای ولایت فقیه تطبیق داشت و در صدد انجام دستورات ایشان برآمد، از  آن ها حمایت می کنیم زیرا محک ما در حوزه نظام اسلامی تنها ولایت است.
وی تقویت جایگاه ولایت فقیه را واجب عینی بیان کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بسیاری از امور کشور و چالش های نظام اسلامی، دستوراتی را بیان کردند و بر هر کس واجب است که برای اجرایی کردن این فرمان ها اقدام کند.
آیت الله توکل دوری از حب و بغض شخصی را لازمه کار نظارتی در شورای نگهبان دانست و تاکید کرد: اعضای نظارتی شورای نگهبان باید قاطع، محکم، سنگین و دقیق همراه با حساسیت بالا و دور از نفسانیات در حوزه کاری خود اقدام کنند.
تقویت جایگاه ولایت فقیه واجب عینی است

نظر شما