شناسهٔ خبر: 20505932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تمسک به عترت، امامت و ولایت، باعث اعتلای بیشتر و بهتر مفاهیم قرآنی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: تمسک به عترت، امامت و ولایت، باعث اعتلای بیشتر و بهتر مفاهیم قرآنی در جوامع انسانی به خصوص جوامع اسلامی می‌شود که این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

تمسک به عترت، امامت و ولایت، باعث اعتلای بیشتر و بهتر مفاهیم قرآنی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد ارومیه با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی گفت: محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه عشق و شور و فریاد، آمیختن با خون و عشق است.

وی افزود: ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن ماه محرم آغاز می‌گردد تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و هم نوا سازد، که شور و شعور عاشورایی، بار دیگر احیاء شود و ارادت علاقمندان به سرور و سالار صاحب ‎دلان فزونی یابد و روح انسان‏‌ها از زندان نفس رهانیده شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین حسینی تصریح کرد: اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر "صلی الله علیه و آله" یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه گذاری شده است.

رئیس واحد ارومیه ضمن قدردانی از تصمیم گیرندگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی جهت انتخاب استان آذربایجان غربی، دیار باکری‌ها و امینی‌ها برای میزبانی این دوره از مسابقات قرآن و عترت عنوان کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی هیچ حرکتی جمعی در ترویج قرآن انجام نمی‌گرفت، ولی الحمدالله در دوران جمهوری اسلامی یکی از برنامه‌های اصلی، ترویج قرآن و حفظ و تلاوت و فهم قرآن است که یکی از مظاهر آن مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی است که در این راه فعالیت و جدیت ستودنی دارد.

پوریوسف گفت: تمسک به عترت، امامت و ولایت، باعث اعتلای بیشتر و بهتر مفاهیم قرآنی در جوامع انسانی به خصوص جوامع اسلامی می‌شود که این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین بحرانی که اکنون در جامعه بشریت به خصوص بر جوامع به اصطلاح پیشرفته و صنعتی، حکومت می‌کند، بحران معنوی است گفت: موثرترین درمان بحران معنوی، انس و عمل به قرآن کریم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود مربیان عزیز قرآن جامعه شناس، روان شناس و سیاست مدار باشند تا با افزایش بصیرت متعلمین خود آن‌ها را از آسیب‌های احتمالی پیش رویشان مصونیت بخشند.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی

برچسب‌ها:

نظر شما