شناسهٔ خبر: 20505050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ترامپ خواستار اعمال فشار نیروی دریایی بر کنگره آمریکا شد

«دونالد ترامپ» از نیروی دریایی آمریکا خواست برای افزایش بودجه دفاعی، فشار بیشتری بر کنگره وارد کند.

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در مراسم رونمایی از ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فورد» که در پایگاه شهر نورفولک در ایالت ویرجینیا برگزار شد، از اعضای نیروی دریایی این کشور خواست او را در عملی کردن افزایش بودجه دفاعی یاری دهند و با اعمال فشار بیشتر، کنگره آمریکا را به افزایش 54 میلیون دلاری بودجه دفاعی کشور برای سال 2018 متقاعد کنند.

ترامپ در مراسم سخنرانی که باید به مناسبت رونمایی از ناو جدید انجام می‌شد، از فرصت استفاده کرده و به طرح درخواست‌های سیاسی خود پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا از 6 هزار و 500 نفری که در مراسم حضور داشتند و بخش عمده آنها را سربازان نیروی دریایی تشکیل می‌دادند، خواست مقابل کنگره بایستند. وی اظهار داشت: اشکالی ندارد اگر کمی از شما کمک بخواهم، بیایید به نمایندگان کنگره و سناتورها آنچه را که می‌خواهیم بگوییم و مطمئن باشیم به نتیجه خواهیم رسید. علاوه بر این شما می‌توانید از سناتورها بخواهید برای دریافت خدمات درمانی به شما اطمینان دهند.

ترامپ در ادامه، طرحی را که در سال 2011 تصویب شد و به موجب آن بخش‌هایی از هزینه‌های ارتش کاهش یافت را مورد نکوهش قرار داد. درخواست‌های سیاسی ترامپ از حاضران در مراسم، یک اقدام نامتعارف در مراسم‌ نیروی دریایی آمریکا به حساب می‌آید.

واشنگتن‌پست در این باره نوشت: درخواست ترامپ از ارتش و نیروی دریایی می‌تواند اینطور برداشت شود که رئیس جمهور به دلیل فرماندهی کل قوا در حال دستور دادن به نیروهای مسلح است و درخواست وی برای ایستادن مقابل کنگره یک الزام است.

نظر شما