شناسهٔ خبر: 20504712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلیس آنکارا 61 تظاهرات کننده را بازداشت کرد

نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان، از گاز اشک آور و کامیونهای آب پاش استفاده کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای پلیس ترکیه روز یکشنبه شصت و یک نفر را که در آنکارا در حمایت از دو معلم بازداشت شده تظاهرات می کردند، بازداشت کردند.
 
وریه گلمن که یک دانشگاهی است و سمیح اوزاکچا که یک معلم است، طبق احکامی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با استفاده از حالت فوق العاده در کشورش صادر کرده است، از شغل خود برکنار شده اند. این دو نفر از چهار ماه پیش در اعتراض به این اقدام دولت ترکیه دست به اعتصاب غذا زدند اما به اتهام وابستگی به یک گروهک افراط گرای ممنوعه بازداشت شدند.

دادگاه در توجیه علت صدور حکم بازداشت این دو معلم اعلام کرد آنها به نام یک گروه چپ افراطی ممنوعه در ترکیه موسوم به " حزب جبهه انقلابی آزادیبخش خلق" دست به اعتصاب غذا زده اند. در حالی که این دو نفر اعلام کردند برای رساندن صدای اعتراض خود به دیگران و همچنین جلب توجه افکار عمومی به بازداشت خود و یکصد و پنجاه هزار نفر دیگر که توسط نیروهای دولتی زندانی شده اند، دست به چنین اقدامی زده اند.

دادستانهای ترکیه که مسئول رسیدگی به پرونده این دو معلم شده اند بیست سال حبس را برای آنها از دادگاه خواستار شده اند. نیروهای پلیس ترکیه روز یکشنبه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان که در میدانی در مرکز آنکارا تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور و همچنین کامیونهای آب پاش استفاده کردند.
 
 
انتهای پیام/  

بازداشت 61 تظاهرات کننده از سوی پلیس آنکارا

نظر شما