شناسهٔ خبر: 20504679 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

تاکسی های رسمی و رانندگان حرفه ای مزیت کارپینو به سرویس های مشابه است

صاحب‌خبر -

 چالش ها و موانع موجود در راستای طراحی، پیاده سازی و راه اندازی اپلیکیشن کارپینو چه بود؟
یکی از موضوعات بسیار مهم از ابتدای راه اندازی این اپلیکیشن، دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بود که با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، تمامی مجوزهای مورد نیاز از مجموعه های مرتبط از جمله معاونت حمل و نقل ترافیک، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سایر نهادهای ذیربط دریافت شد. 
با توجه به راه اندازی این سامانه با تاکسی های رسمی شهر، عده ای برچسب دولتی بودن و قدیمی بودن را برای این اپلیکیشن عنوان کردند. در حالی که این مجموعه به عنوان یک مجموعه کاملا خصوصی با جذب افراد نخبه و خبره در حوزه های تخصصی، سعی در مدرن سازی شبکه حمل و نقل کشور را دارد و هیچ یک از نهادهای دولتی در این مجموعه، سهام یا دخالتی ندارند. این مدرن سازی با در نظر گرفتن پیشرفت فناوری، رضایت مردم و اصول نوین مشتری مداری برنامه ریزی و اجرا شده است.
یکی از چالش های پیش رو، مقاومت رانندگان تاکسی برای ورود به چنین ساختاری است که با تبیین اهداف کارپینو برای رانندگان در جهت ارتقای جایگاه آنان، این چالش تا حد قابل توجهی مرتفع شده است.
 آیا شهرداری یا تاکسیرانی در کارپینو سرمایه گذاری کرده اند؟ 
همانطور که گفتم این مجموعه به عنوان یک مجموعه استارتآ پ توسط جمعی از جوانان نخبه و خلاق ایرانی تشکیل شده و به هیچ صورتی وابستگی به تاکسیرانی و شهرداری ندارد و هیچ سرمایه ای از طرف تاکسیرانی و شهرداری در کارپینو تزریق نشده است. این شائبه از جایی آمده است که ما برای شروع کار منتظر دریافت مجوز از تاکسیرانی شدیم. ما تنها مجوز خود را از تاکسیرانی دریافت کردیم. مانند این است که بگوییم چون همراه اول و ایرانسل از سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات مجوز دریافت کرده اند، وابسته هستند.
سرمایه گذاران و سهامداران ما هیچ ارتباطی با تاکسیرانی یا شهرداری ندارند. البته همکاری و تعامل خوبی میان کارپینو و تاکسیرانی برقرار است.
 تفاوت های کارپینو با سایر اپلیکیشن های مشابه موجود چیست؟
اولین مزیت ما این است که تمام خودروهای ما تاکسی های مجوزدار هستند. همین قابلیت تاکسی بودن مزایای بسیاری را در مقابل دیگر اپلیکیشن ها فراهم می کند. جالب است بدانید که در اپلیکیشن کارپینو هیچ راننده ای مجرد نیست. از سوی دیگر، تمامی رانندگان از فیلترهای پیچیده ای برای جذب در سیستم تاکسیرانی عبور می کنند که همین حرفه ای بودن رانندگان، سلامتی آنان به لحاظ جسمی و روانی و آشنا بودن رانندگان تاکسی به شهر مزیت های قابل توجهی را در پی خواهد داشت. 
مزیت دیگر ما این است که برای سفر خودروهای مان به طرح ترافیک و زوج و فرد، نیازی به خرید طرح ترافیک نیست و تمام تاکسی ها می توانند بدون دریافت مجوز در این دو طرح وارد شوند. همین موضوع باعث شده است که سفر به محدوده طرح ترافیک در کارپینو ارزان تر از رقبا باشد.
از سوی دیگر همین اجازه ورود به طرح ترافیک و طرح زوج و فرد سبب می شود که برخی از سفرها در کارپینو بسیار سریع تر به انجام برسد.  ما قابلیت هایی در بحث امنیت و ایمنی سفر داریم. نکته اول بیمه مسافران است. بیمه شخص ثالث تاکسی پوشش بیمه تمام مسافران را بر عهده می گیرد در حالی که خودروهای شخصی در صورتی که با تصادف یا حادثه ای روبه رو شوند که مسافران آسیب ببینند، به خاطر کاربری شخصی ثبت شده برای خودرو و عدم نسبت شخصی مسافر با راننده، بیمه هیچ تعهدی در مقابل مسافر ندارد. به همین دلیل ایمنی و اطمینان سفر با ما بیشتر از اپلیکیشن های مشابه است.
از سوی دیگر فردی که تمام مشخصات و هویتش در تاکسیرانی و کارپینو ثبت شده و سابقه در حمل و نقل شهری دارد، بسیار قابل اعتمادتر از فردی است که شغل اصلی او حمل و نقل نیست و اگر خدای نکرده، تخلفی از سوی رانندگان تاکسی رخ بدهد، بسیار راحت تر می توان پیگیری قانونی کرد. این پیگیری هم از سوی تاکسیرانی و هم از سوی دستگاه قضایی می تواند صورت بگیرد.

نظر شما