شناسهٔ خبر: 20504656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیات دولت 780 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای زلزله زدگان خراسان شمالی مصوب کرد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، 780 میلیارد ریال کمک بلاعوض و2 هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله منظور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدحسین علی نیا روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون یکهزار و 900 فقره پرونده برای متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی و تزریق این اعتبارات به واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در استان تشکیل شده است.
وی گفت: از این تعداد متقاضی 850 پرونده به بانک معرفی و از این تعداد هم 700 تقاضا منجر به انعقاد قرارداد با بانک ها شده است.
وی افزود: با پیگیری های استاندار و با دستور وزیر راه و شهرسازی، استمهال 2 ساله بازپرداخت اقساط تسهیلات واحدهای مسکن مهر آسیب دیده در گلستان شهر بجنورد محقق شد.

* بازسازی مناطق زلزله خراسان شمالی باید سرعت گیرد
استاندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان شمالی نیز بر تسریع در انجام کارها و اقدامات برای بازسازی مناطق زلزله زده این استان تاکید کرد.
محمدرضا صالحی اظهار کرد: تا کنون اقدامات و پیگیری های خوبی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله انجام شده است اما این اقدامات باید سرعت گیرد.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی بیمه ها و بانک ها خواست تا با تلاش و همکاری بیشتر، به تسریع در ارزیابی ها و تشکیل پرونده ها کمک کنند تا پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از زلزله سرعت گیرد.
استاندار خراسان شمالی بر استفاده از ظرفیت سمن ها و نیروهای جهادی برای توانمندسازی آسیب دیدگان از زلزله تاکید کرد.
در زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای استان خسارت دیدند.
برای بازسازی دو هزار و 449 واحد آسیب دیده در روستاها، 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و برای بازسازی دو هزار و 500 واحد مسکونی در شهرها 60 میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا می شود.
همچنین 20 میلیون ریال کمک معیشتی به صورت بلاعوض برای سه هزار و 300 واحد احداثی اختصاص پیدا می کند.
برای بازسازی هر واحد آسیب دیده روستایی تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد، و برای واحدهای شهری تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات پنج درصد اعطا می شود. همچنین برای 14 هزار و 500 خانوار آسیب دیده از زلزله نیز 30 میلیون ریال تسهیلات معیشتی اختصاص پیدا می کند.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما