شناسهٔ خبر: 20504499 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

الکامپ، نمایش خوبی از رشد شتابان فاوا در کشور است

صاحب‌خبر -

ناصر علی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این همایش گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات در سه سال گذشته توسعه شتابانی داشته و دیگر اقتصاد بدون فاوا معنا ندارد. اگر تا چند سال پیش عده زیادی گوشی هوشمند نداشتند، اکنون استفاده نکردن از این گوشی ها عجیب تلقی می شود.
وی افزود: سرعت رشد و تحول در حوزه فاوا را می توان به خوبی در سه دوره اخیر نمایشگاه الکامپ مشاهده کرد و این رویداد، هم پا با حوزه فاوا، رشد سریعی را تجربه کرده است.
سعادت با بیان این که نمایشگاه بیست و دوم و بیست و سوم با کمتر از 6 ماه فاصله برگزار شد گفت: در همین 6 ماه هم تعطیلات عید، ماه مبارک رمضان و انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم تا عملا سه ماه کاری برای برگزاری این نمایشگاه فرصت داشته باشیم. با این حال دوره بیست و سم نسبت به دوره گذشته که خود بزرگ ترین دوره الکامپ بود، 70 درصد رشد داشته است.
رییس سازمان نصر کشور با بیان این که در سال گذشته حدود 570 شرکت و 220 استارتاپ در الکامپ حضور داشتند گفت: در این دوره بیش از 800 شرکت و 450 استارتاپ، در این رویداد بزرگ حضور یافته اند.
وی با بیان این که فناوری اطلاعات در همه دنیا در حال رشد است گفت: خوشبختانه ما نیز در کشور با این رشد و شتاب جهانی همگام شده ایم و امیدوارم نتایج اقتصادی آن شامل هم شرکت های قدیمی حوزه و هم کسب و کارهای نوپا شود.

نظر شما