شناسهٔ خبر: 20504388 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش :

کودکانمان را با عجله به بزرگسالی پرتاب می کنیم

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز ما والدین و بزرگترها کودکی را از کودکانمان می دزدیم و عجله داریم کودکان را هرچه سریعتر به بزرگسالی پرتاب و ذهن آنها را با تست و فرمول پر کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز یکشنبه در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش ابتدایی و مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور اظهار داشت: امروز دور هم جمع شده ایم تا بشارت دهیم که دوران کودکی بیش از هفت میلیون و 648 هزار دانش آموز دوره ابتدایی، 894 هزار نوآموز و حدود یک میلیون و 415 هزار کلاس اولی را با اجرای طرح کانون - مدرسه به آنها باز می گردانیم.
وی خطاب به کودکان گفت: ما می خواهیم کودکی شما را به رسمیت بشناسیم و به شما حق زندگی کردن بدهیم.

** برخی رسانه‌ها و آموزشگاه‌ها به کودکان مانند کیسه پول نگاه می‌کنند
معاون وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از برخی رسانه‌ها و آموزشگاه‌ها که به کودکان همانند کیسه پول نگاه می‌کنند، گفت: این خیل عظیم جمعیت، فرصت مغتنمی برای بالندگی کشور است که متاسفانه صرفا فضایی برای سودجویی عده ای فراهم کرده است.
حکیم زاده یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش بر توسعه و ارتقای دوره ابتدایی اهتمام ویژه دارد و تفاهم نامه ای که امروز در قالب طرح کانون مدرسه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضا رسید یکی از مصادیق آن است.
وی افزود: همه ما کودکان کانون پرورش فکری هستیم و با قصه های کانون، کودکی کرده ایم و آزادی، عدالت و برابری را از طریق قصه های کانون فرا گرفته‌ایم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قصه های کانون به زندگی ما معنا می داد، تصریح کرد: امروز دیگر دست کودکان، کتاب نمی بینیم و آنها پای بازی های رایانه‌ای و تلفن های همراه می نشینند.
حکیم زاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تصمیم دارد با کانون پرورش فکری وارد تعامل نزدیک شود، اظهار داشت: کانون با باورهای واقعی شکل گرفته است و روش‌های آموزشی کودک محور دارد و از فناوری های روز دنیا صرفا به عنوان یک ابزار استفاده کرده و هیچگاه در آن حل نشده است.

** کانون پرورش فکری را به 63 هزار مدرسه ابتدایی می آوریم
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: با اجرای طرح کانون - مدرسه قصد داریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به 63 هزار و 322 مدرسه دوره ابتدایی بیاوریم.
در این گردهمایی تفاهم نامه طرح کانون - مدرسه در زمینه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید و 31 کتابخانه سیار روستایی افتتاح شد.
تبیین برنامه های معاونت آموزش ابتدایی برای سال تحصیلی 97-96 در حوزه های آموزش و پرورش عشایری، آموزش های پیش دبستانی و آموزش های دبستانی و تشریح اقدامات و فعالیت های جدید معاونت آموزش ابتدایی و نیز برنامه های ویژه در مدارس ابتدایی در آغاز سال تحصیلی از موضوعاتی است که در این گردهمایی یک روزه بحث و تبادل نظر می شود.
فراهنگ**1883**1055
خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما