شناسهٔ خبر: 20504377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فائزه هاشمی: سهم‌خواهی چه اشکالی دارد؟

منبع: کیهان

در حالی که دبیر کل و سخنگوی حزب کارگزاران در حال نهایی کردن طرح خود برای قبضه شهرداری تهران هستند، فائزه هاشمی عضو این حزب گفت اصلاح‌طلبان شورا نباید دچار اختلاف شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فائزه هاشمی به روزنامه ایران ابتدا درباره سهم‌خواهی در کابینه گفت: سهم‌‌خواهی چه اشکالی دارد؟ بالاخره وقتی احزاب با هم فعالیتی را انجام می‌دهند و انتخابات را برنده می‌شوند، بعد هم باید برای تقسیم سمت‌ها و کرسی‌ها با‌هم گفت‌وگو کنند و در منافع نیز شریک باشند. ضرورت یک کار جمعی موفق و قاعده کارهمین است. حزب برای کسب قدرت به وجود می‌آید.

وی افزود: اینکه سهم‌خواهی چیز بدی است از همان ادبیاتی است که ما به نادرستی تابو کردیم و به عنوان یک کلمه مذموم به کار می‌بریم. سهم‌خواهی کاملاً درست است و ما باید بدون تعارف و رودربایستی و بدون خجالت دنبال سهم‌مان باشیم. هرکسی در انتخابات زحمت کشیده، الان باید در قدرت هم سهم داشته باشد.
وی در ادامه همین گفت‌وگو اظهار داشت: حتماً باید به همان نسبتی که در ستادها با هم بودند و کمک کردند و این اتفاق افتاد، پس از آن هم نباید آقای روحانی و آن مجموعه را تنها بگذارند. همان طور که آقای روحانی هم نباید تکروی کند و این وحدت باید ادامه یابد.

متأسفانه گروه‌ها تا زمانی که رقیب و دشمن دارند اتحاد، همراهی و همکاری بهتر و موفقیت هم بیشتر است. به محض این که احساس می‌کنیم پیروز شدیم و نیاز به هم نداریم مقابل هم قرار می‌گیریم. الان این اتفاق افتاده و مثال آن شورای شهر است. خوشبختانه در فضای مجازی نیستم، اما متأسفانه آنچه می‌شنوم واقعاً به نظر من فاجعه است؛ الفاظی که برخی از اصلاح‌طلبان نثار هم می‌کنند، برای انتخاب شهردار، فهرست و... فاجعه است. این نشانه خوبی نیست. من بلافاصله بعد از انتخابات گفتم بستن فهرست اصلاحات در شورای شهر مناسب نبود؛ اما الان باید آن را آسیب‌شناسی کنیم و جلو آن اتفاقی را که ممکن است بیفتد بگیریم.

این اظهارات در حالی است که کرباسچی و مرعشی عملاً با مهندسی فهرست امید، شورای موسوم به سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را دور زدند و مهره‌های مورد نظر خود را در فهرست تعبیه کردند. خروجی این شگرد، نامزدی محمدعلی نجفی عضو مرکزیت کارگزاران برای شهرداری تهران بود. دیروز هم مرعشی اعلام کرد نجفی، جدی‌ترین گزینه برای شهرداری تهران است.
روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد ماه گذشته فاش کرد که کرباسچی از برخی نامزدها برای قرار گرفتن در لیست امید، 2 میلیارد تومان مطالبه کرده است.

بعدها عارف با لحنی آمیخته به بغض گفت که هر چند رئیس شورای سیاستگذاری بوده اما در دو روز آخر، در جریان تهیه فهرست 42 نفره (از بین 700 نفر) برای معرفی 21 نفر نهایی قرار گرفته است. کسانی مانند منتجب‌نیا نیز فاش کردند که تیم 4-5 نفره پشت پرده، حتی خاتمی را هم مقابل عمل انجام شده قرار داده است.

اعلام نامزدی نجفی در حالی است که وی در همین چند سال اخیر، در کار اجرایی ثبات از خود نشان نداده است. نجفی 26 مرداد سال 92 به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد. اما 10 بهمن 92 استعفا داد و علت را بیماری قلبی و توصیه پزشکان به نپذیرفتن کار اجرایی خواند. البته آقای روحانی همان روز استعفا، نجفی را به عنوان مشاور خود و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور منصوب کرد که گویا از نگاه روحانی موفق نبود وگرنه برای دولت جدید ابقا می‌شد. او پس از استیضاح فرجی دانا، مدتی هم سرپرست وزارت علوم بود. او از 4 سال قبل، به خاطر بیماری قلبی از کار اجرایی منع شده و بعید است در این چهار سال جوانتر شده باشد! او حالا 66 ساله و نامناسب برای کار اجرایی میدانی شبانه‌روز است.

نظر شما