شناسهٔ خبر: 20504155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ربیعی در خصوص بحران‌ صندوق‌های بازنشستگی با درایت عمل کرده است

R34399/P1361/S2,25/CT47

نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ربیعی تاکنون در خصوص بحران صندوقهای بازنشستگی با دقت و درایت عمل کرده است، گفت: خوشبختانه صندوقهای بازنشستگی مورد بررسی وزیر کار بوده است اما انتظار داریم که این روند در دولت دوازدهم متوقف نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد خالدی با تأکید بر اینکه قبل از نظر دادن درباره کابینه دوازدهم، باید عملکرد کابینه یازدهم را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: ابتدا باید ببینیم که در این مدت جایگاه ایران تا چه اندازه رشد داشته که متاسفانه در بسیاری از شاخصهای اقتصادی رشد خوبی نداشته‌ایم.

ویی با تأکید بر اینکه تورم، بیکاری، ارزش افزوده، صادرات، واردات و درآمد سرانه مردم از جمله گزینه‌هایی است که می‌توان در تعیین عملکرد دولت گذشته مورد بررسی قرار داد، گفت: همه این موارد شاخصه‌هایی است که باید دیده شود.

خالدی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک مقیاس ما برای تعیین شرایط، دولت گذشته است که امروزه توانسته‌ایم جایگاه خوبی در خصوص بسیاری از شاخصهای اقتصادی داشته باشیم اما فراموش نکنیم که هنوز با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم.

عضو کمیسیون انرژی با ابراز تأسف از اینکه هنوز در بسیاری از شاخصها رتبه بسیار ضعیفی در جهان داریم، گفت: اینها به عملکرد دولت باز می‌گردد و بیشترین تأثیرات ناشی از عملکرد وزرای اقتصادی است.

وی با یادآوری اینکه در دولت گذشته نفت را بشکه‌ای 140 دلار فروختیم اما اکنون نفت را 40 دلار می‌فروشیم، گفت: عملکرد اقتصادی دولت قابل قبول است اما با یک شیب تند باید به سوی بهبود گام برداریم.

خالدی گفت: این همه بحران که در صندوقهای بیمه‌ای شاهدیم اگر کنترل نشود، به یک بحران در کلان آینده کشور تبدیل خواهد شد که البته نگران کننده است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون وزیر کار توانسته است پاسخهای خوبی به سوالات نمایندگان مجلس بدهد و مجلس از عملکرد وزیر کار قانع شده است، گفت: حتی سوالی که در خصوص صندوق بازنشستگی فولاد مطرح شده و بود، ربطی به وزیر کار نداشت اما دیدیم که علی ربیعی با صبوری به مجلس آمد و پاسخهایی داد که نمایندگان قانع شدند و سعی داشتند که این مشکل حل شود.

نماینده لردگان با تأکید بر اینکه علی ربیعی تاکنون در خصوص بحران صندوقهای بازنشستگی با دقت و درایت عمل کرده است، گفت: خوشبختانه صندوقهای بازنشستگی مورد بررسی وزیر کار بوده است اما انتظار داریم که این روند در دولت دوازدهم متوقف نشود.

وی با انتقاد از سیستم دیوان سالاری گفت: برای مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است که چه کسی می‌خواهد وزیر بشود. باید بپذیریم که در کشورمان سیستم کار نمی‌کند بلکه نظر وزیر است که در خصوص یک مساله حساسیت داشته باشد یا بی‌تفاوت ‌شود.

خالدی با تأکید بر اینکه با آمدن و رفتن یک وزیر، سیاست وزارتخانه‌ها تغییر می‌کند، گفت: اکنون عده‌ای تأکید دارند که عملکرد وزیر بهداشت خوب بوده است اما هیچ کس این نکته را یادآور نمی‌شود که بودجه خوبی هم به قاضی‌زاده هاشمی داده‌اند اما سوال اینجاست که در رابطه با خواسته‌هایی که از وزارت کار مطرح می‌شود، آیا بودجه خوبی به وزارتخانه گسترده زیرمجموعه علی ربیعی داده‌اند؟

وی عملکرد ربیعی را خوب توصیف کرد و گفت: با وجود تمام این موارد، باید به مشکلات نیز نیم نگاهی داشته باشیم و انتظار داشته باشیم که چنانچه ربیعی بار دیگر بر وزارت کار حضور داشت، مشکلات این وزارتخانه را رفع کند و البته مجلس نیز باید بودجه لازم را در اختیار ربیعی قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما