شناسهٔ خبر: 20504129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت 20 هزار دانش آموز در 11 رشته المپیاد فرهنگی ورزشی

بجنورد- ایرنا- نماینده فدراسیون ورزش های دانش آموزی گفت: هم اکنون 20 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حال برگزاری مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی در 11 رشته هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مهدی بای سلامی روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی ورزش های دانش آموزی استان خراسان شمالی در بجنورد گفت: استان های فارس، خراسان رضوی، لرستان، گیلان، البرز و مرکزی میزبان مسابقات المپیادهای فرهنگی ورزشی دانش آموزی هستند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را استعدادیابی، ایجاد فضای با نشاط برای دانش آموزان، تندرسی و ایحاد رفاقت بین آنان دانست.
بای سلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر و گنجینه نیروی انسانی برای پرورش ورزش قهرمانی است افزود: بیشتر قهرمانان کشور دانش آموز بودند.
المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزان از 20 تیر ماه سال جاری آغاز شده است و 16 شهریور ماه به پایان می رسد.

*کمبود اعتبارات
این مسئول در ادامه گفت: فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور بضاعت مالی اندک دارد.
وی اظهار کرد: 700 میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت تعداد زیادی از دانش آموزان در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت اختصاص دارد که این میزان برای این امر مهم ناکافی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد افزود: با این میزان اعتبارات کم باید مشارکت بیشتر را در بین دانش آموزان در زمینه های مختلف فراهم کنیم.
وی افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت چهار دفتر دارد که به منظور ارتقای ورزش و سلامت دانش آموزان از نظر جسمی و آسیب های اجتماعی طرح های مختلفی اجرا می شود که اعتبارات نیز در این راستا هزینه خواهد شد.
نماینده فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور اظهار کرد: اعتبارات این معاونت در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت های گذشته افزایش چشم گیری یافت و امیدوار هستیم که هر ساله این رشد وجود داشته باشد چرا که این حوزه بسیار مهم است.
در این مجمع عباس امیرآبادی به عنوان رئیس هیات ورزش های دانش آموزی استان خراسان شمالی انتخاب شد.
وی از میان 18 رای 14 رای به خود اختصاص داد، در این مجمع دو نفر به عنوان کاندید انتخاب شده بودند که یک نفر انصراف داد.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما