شناسهٔ خبر: 20504036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک سازمان غیردولتی اروپایی لغو تحریم‌های قطر را خواستار شد

هیئت سازمان غیردولتی اروپایی AFD International لغو تحریمهایی را که عربستان و متحدانش بر ضد قطر وضع کرده اند، خواستار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت سازمان غیردولتی اروپایی  AFD International  که به دوحه سفر کرده است، لغو تحریمهایی را که عربستان و متحدانش بر ضد قطر وضع کرده اند، خواستار شد و تاکید کرد این تحریمها زندگی غیرنظامیان به ویژه کودکان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
عبدالمجید مراری مسئول سازمان غیردولتی AFD در کنفرانسی مطبوعاتی در دوحه تاکید کرد :" ما از کشورهای عرب که قطر را تحریم کرده اند، می خواهیم به وضعیت پیش از پنجم ژوئن بازگردند، خساراتی را که بر اثر این تحریمها به بسیاری از شهروندان وارد شده است جبران کنند، خانواده هایی را که به علت این تحریمها از یکدیگر جدا افتاده اند دور هم جمع کنند و به دانشجویان اجازه دهند تحصیلات خود را از سربگیرند."
مراری در واقع به تاریخ قطع شدن روابط عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر با قطر اشاره می کرد. بحران دیپلماتیک در روابط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با قطر پنجم ژوئن زمانی آغاز شد که عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر، قطر را به داشتن رابطه با سازمانها و گروههای افراط گرا متهم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. این کشورها علاوه بر قطع روابط خود با قطر، محدودیت های هوایی شدیدی بر ضد قطر اعمال کرده و مرزهای زمینی و دریایی خود را با این کشور گازخیز کوچک خلیج فارس بستند.  این وخیم ترین بحران دیپلماتیک است که در سالهای اخیر در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است. 
میرید تاگ یکی دیگر از اعضای هیئت سازمان غیردولتی  اعلام کرد:" وضعیت کودکانی که به علت این تحریمها از خانواده های خود جدا مانده اند، بسیار نگران کننده است. این کار نقض آشکار حقوق کودکان است.کودکان وحشت، اضطراب و لطمات ناشی از این تحریمها را متحمل می شوند. "
بر اساس این گزارش،  فرانسوآ دوروش نیز که پزشک هیئت سازمان غیردولتی است، در کنفرانس خبری در دوحه اعلام کرد بسیار ضروری است تحریمهایی که عربستان و متحدانش بر ضد قطر وضع کرده اند، لغو گردد.
به رغم تلاشهای میانجیگرانه کویت و برخی از کشورهای بزرگ غربی از جمله آمریکا، بن بست دیپلماتیک میان قطر و چهار کشور طرف و عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین ادامه دارد.
سازمان غیردولتی AFD International که از زمان تاسیس در سال 2006 در بروکسل مستقر است، دفاع از حقوق بشر و ارتقای آن در جهان را رسالت اصلی خود اعلام کرده است.

نظر شما