شناسهٔ خبر: 20503844 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

با اختصاص تسهیلات کم‌بهره اجرا می‌شود

تولید پوشاک در روستاهای گیلان

طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی برای نخستین بار در کشور در گیلان با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در مناطق روستایی، عشایری و مرزی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست توسعه تولید و اشتغال گیلان در رشت، گفت: تفاهم‌نامه‌ اجرای طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی گیلان بین سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری گیلان، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بانک کشاورزی و انجمن صنعت پوشاک کشور به امضا رسید.

وی از تشکیل کارگروه ملی بررسی مسائل اشتغال گیلان خبر داد و افزود: دستگاه‌های مرتبط، صندوق توسعه ملی، بانک‌ها، یکی از نمایندگان مردم استان در خانه ملت به نمایندگی از دیگر نمایندگان و استاندار گیلان، اعضای این کارگروه را تشکیل خواهند داد. معاون رئیس‌جمهور با بیان این‌که کارگروه ملی بررسی مسائل اشتغال گیلان، مصوبات نشست را بررسی و پیگیری می‌کند، اظهار کرد: کارگروه‌های فرعی کشاورزی، محیط زیست و گردشگری نیز تشکیل و موارد مطروحه را پیگیری خواهد کرد.

نوبخت همچنین به اقدام جالب مدیران عامل بانک‌های کشور در این جلسه اشاره و بیان کرد: مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، سپه، صنعت و معدن، ملی و صادرات کشور با نوشتن و امضای نامه‌ای، مشارکت و سرمایه‌گذاری کنسرسیومی برای یک طرح بزرگ ملی را در استان و به انتخاب استاندار تقبل کردند. وی از پرداخت 17 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اشتغال در کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبار امسال 20 هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از حمایت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: واگذاری تسهیلات در زمینه توسعه گلخانه‌ها و شیلات نامحدود است.

نظر شما