شناسهٔ خبر: 20502712 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

اتوبوس‌‌های تخت‌دار در ناوگان اتوبوس‌‌رانی

پروژه اتوبوس های تخت دار در آمریکا اجرا شده که براساس آن مسافر می تواند در طول سفر خود ،از خوابیدن و استراحت کردن در کابین خود لذت ببرد.

صاحب‌خبر -

العالم - گوناگون

درچارپوب این اقدام پروژه ای تحت عنوان بلیت های خواب اجرا شده که برای انتقال مسافران از سان فرانسیسکو به لس آنجلس برنامه ای در نظر گرفته شده است، مسافران در  طول مسیر می توانند از خوابیدن در اتوبوس لذت ببرند و کابینی مخصوص خواب داشته باشند.

ایده اصلی اتوبوس خواب در سال ۲۰۱۶ اجرا شد و به صورت آزمایشی در مسیر این دو شهر حرکت کرد. بلیت این سفر راحت ۱۱۵ دلار است، که  از هواپیما ارزان تر  و  درهمین حال سفر با اتوبوس خواب از رانندگی در پشت اتومبیل شخصی نیز بسیار راحت تر است.

اتوبوس خواب شبیه به یک هواپیما ؛دارای خدمه است و نظافت اتوبوس به شدت مورد توجه و بازرسی قرار می گیرد. اتوبوس در هر سفر ظرفیت جابه‌جایی ۲۳ مسافر دارد. در هر کابین، کلید برق، محفظه‌ای برای قرار دادن وسایل شخصی، یخچالی برای قرار دادن خوراکی های مورد نظر وجود دارد. راحتی رختخواب‌ها بی نظیر است، این راحتی به اثبات رسیده و بسیاری از مسافران تجربیات خود را به اشتراک گذاشته اند.

در سال گذشته به مناسب آغاز به کار اتوبوس های خواب بلیت های اتوبوس به مدت محدودی با قیمت ۴۸ دلار به فروش رسید، در این مدت محدود تخفیف، فهرست انتظاری با ۲۰ هزار نفر متقاضی تشکیل شده بود. بدون شک کاهش قیمت بلیت‌ها در استقبال مردم از اتوبوس های خواب تأثیر مستقیمی دارد، البته طراحان اصلی ایده با این کاهش قیمت موافق نیستند.

از دیگر خدمات ارائه شده در این اتوبوس، لوازم بهداشتی است که افراد قبل از خواب از آن ها استفاده می کنند، دهان‌شویه، مسواک، حوله و لوازم شخصی در این اتوبوس عرضه می شود و مسافر نیازی ندارد تا این وسایل را با خود حمل کند. سرو قهوه و نوشیدنی نیز از دیگر ویژگی های این اتوبوس است. در هر کابین دکمه ای قرار دارد که مسافر در صورت نیاز به مهماندار می توان دکمه را فشار دهد و با مهماندار صحبت کند.

خدمات اتوبوس های خواب در ایام آخر هفته به صورت شبانه روزی است تا افراد بیشتری از اتوبوس استفاده کنند./منبع : click

نظر شما