شناسهٔ خبر: 20502206 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

رییس‌کل دادگستری استان تهران:

تیترواژه

صاحب‌خبر -

رییس‌کل دادگستری استان تهران گفت: در دستگاه قضایی هیچگونه حمایتی از متخلفین صورت نمی‌پذیرد و بدون اغماض با آن برخورد می‌شود و از موضوع سلامت به هیچ قیمتی نباید کوتاه بیاییم و انتظار هم این است که این اتفاقات در جامعه وکلا نیز به جد صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در نشست مشترک با رییس و اعضا هیات مدیره کانون وکلای مرکز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع برگزیدگان و منتخبین وکلای مرکز، احقاق حق را نیازمند تعامل بین بخشی میان دستگاه قضایی با سایر مجموعه‌های مرتبط با آن دانست و افزود: اشخاصی که در کانون وکلا، کارشناسان و پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند، لازم است با دادگستری نهایت همکاری را در زمینه احقاق حقوق مردم داشته باشند زیرا دادگستری و جامعه وکلا، هر دو تکلیف و وظیفه احقاق حق را بر عهده دارند.
به گفته اسماعیلی، در جمع مسئولان قضایی کشور نیز بر این موضوع تاکید می‌شود که هیچگونه تقابل و شکافی در میان ما نباید باشد و سعی مشترک بر این است که در مسیر رسالت الهی بطور مشترک نهایت تلاش را داشته باشیم.
وی با تاکید بر سلامت دستگاه قضایی گفت: ما عزم جدی در برخورد با موضوعاتی داریم که حکایت از سوءجریان دارد و از زمان تصدی اینجانب تاکنون با متخلفان شناسایی شده، برخورد کرده‌ایم و بنده در برخورد با هیچگونه از اقسام و اشکال فساد و تخلف در درون این مجموعه تعارف ندارم.
رییس‌کل دادگستری استان تهران یادآور شد: در دستگاه قضایی هیچگونه حمایتی از متخلفین صورت نمی‌پذیرد و بدون اغماض با آن برخورد می‌شود و از موضوع سلامت به هیچ قیمتی نباید کوتاه بیاییم و انتظار هم این است که این اتفاقات در جامعه وکلا نیز به جد صورت پذیرد.
اسماعیلی با بیان ضرورت اجرای اصل هشتم قانون اساسی، خاطرنشان کرد: فصل اول قانون اساسی ما برگرفته از تعالیم دینی و شرعی و اساس حکومت ماست و سایر فصول امتزاجی از تعالیم دینی و شیوه‌های حکومتی ما و سایر کشورهاست و تقاضای ما بر این است که در راستای اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر، حساسیت به خرج داده شود و به وکلای خانم در خصوص رعایت حجاب اسلامی در هنگام ورود به دوایر و مجتمع‌های قضایی تذکر داده شود تا شاهد هنجارشکنی‌های موردی نباشیم.
وی تاکید کرد: همچنین برای اجرای کامل قانون، لازم است در خصوص درج واقعی و صحیح مبلغ تعرفه در فرم‌های وکالت، اصلاح رویه صورت پذیرد.
در ادامه این نشست امیر حسین‌آبادی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خواستار تعامل جدی و بیشتر معاونت آموزش دادگستری با کانون وکلا در خصوص بحث آموزش کارآموزان شد و افزود: مطابق هماهنگی‌های به عمل آمده به صورت سیستمی با شعبات هماهنگ شده تا در خصوص حضور کارآموزان وکیل در شعبات تسهیلات بیشتری فراهم شود زیرا لزوم آموزش آنان و تهیه گزارش و مطالعه پرونده‌های رسیدگی شده از اهمیت زیادی در کسب مهارت، تجربه و فعالیت علمی آنان برخوردار است و در این زمینه نیازمند مساعدت‌های بیشتر هستیم.

نظر شما