شناسهٔ خبر: 20502047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

کاهش آمار برخی آسیب‌های اجتماعی/تعویق جلسه دستگاهها با رهبرانقلاب

خبرگزاری مهر

معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور از کنترل و کاهش آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: ارائه گزارش آسیب‌ها به رهبر انقلاب به دلیل انتخابات به تعویق افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، رضا محبوبی با بیان اینکه مقرر بود آخرین گزارش از وضعیت آسیب‌های اجتماعی کشور اردیبهشت ماه در حضور رهبرمعظم انقلاب ارائه شود، افزود: به دلیل تداخل این جلسه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، ارائه این گزارش انجام نشد و تاکنون به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: البته گزارش‌ها برای این جلسه گردآوری و تدوین شده است اما هنوز زمان جدیدی برای آن تعیین نشده است.

معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور تأکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مداخله در موضوع آسیبهای اجتماعی و اهتمام ویژه دستگاه‌های مسئول، همت دولت و بخش‌های عمومی و نهادهای غیردولتی، سرجمع گزارشات نشان می‌دهد در برخی شاخص‌ها این تلاش‌ها در یکی ۲ سال اخیر مؤثر بوده و شاهد کاهش آمار آسیبی هستیم.

محبوبی در مورد شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی که آمار آنها کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: این آمار به شاخص‌هایی برمی گردد که در مورد آنها آمار رسمی در کشور موجود است. مبنای کار ما نظرسنجی نیست بلکه آمار رسمی دستگاه‌های مسئول است. این لزوماً به آن معنا نیست که با قطعیت بگوییم روند آسیب‌های اجتماعی نزولی شده اما در برخی شاخص‌ها روند صعودی آسیب اجتماعی متوقف شده و در برخی دیگر شاهد آمار کاهشی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ هستیم.

وی با تأکید بر لزوم تداوم پایش آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: نتایج بدست آماده این پیام را به مسئولان و جامعه منتقل می‌کند که می‌شود امید داشت با برخی تمهیدات در حوزه آسیبهای اجتماعی شاهد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور افزود: تعداد شاخص‌های بررسی شده زیاد است اما به عنوان مثال در حوزه امنیت اجتماعی شاهد موفقیت برنامه‌های اجرا شده هستیم.

نظر شما