شناسهٔ خبر: 20500683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پژوهش سرای دانش آموزی زنده یاد مریم میرزاخانی در تهران افتتاح شد

خبرگزاری میزان- نخستین مرکز نوآوری، خلاقیت و پژوهش سرای دانش آموزی زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی در منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، این آیین عصر یکشنبه با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل، ابراهیم رفیعی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، محمدعلی دشتی پور مدیر پژوهش سرا‌های دانش آموزی شهر تهران، ناصر کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.


ناصر کوهستانی در حاشیه افتتاح نخستین مرکز نوآوری، خلاقیت و پژوهش سرای دانش آموزی زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی  اظهار کرد: برنامه بازسازی و تجهیز این مرکز در مدت ۲ سال در دستور کار آموزش و پرورش تهران قرار گرفت.


وی افزود: براساس امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری آموزش و پرورش این مجموعه در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت که این معاونت هم تجهیز و نوسازی مرکز خلاقیت و نوآوری را انجام داد و در نهایت پس از یک سال مرکز نوآوری، خلاقیت و پژوهش سرای دانش آموزی افتتاح شد.


کوهستانی درباره نامگذاری این مرکز به نام زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی گفت: مرکز نوآوری، خلاقیت و پژوهش سرای دانش آموزی پیش از این قرار بود که به نام مرکز امید نامگذاری شود که پس از فوت مریم میرزاخانی با پیشنهاد آموزش و پرورش تهران و کسب اجازه از خانواده مرحوم میرزاخانی این مرکز به نام زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی نامگذاری شد.


وی با اشاره به امکانات مرکز نوآوری، خلاقیت و پژوهش سرای دانش آموزی زنده یاد مریم میرزاخانی اظهار کرد: این مرکز در حدود ۱۰ هزار مترمربع وسعت، مجهز به امکانات و آزمایشگاه‌هایی همچون فیزیک، شیمی، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و نانو است و شاهد این خواهیم بود که به عنوان یک مرکز پژوهشی و خلاقیتی برای دانش آموزان تهران و حتی سراسر کشور مورد استفاده قرار بگیرد.


مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران با اشاره به اختصاص حدود ۳ میلیارد تومان برای تجهیزات و امکانات مرکز نوآوری، خلاقیت و پژوهش سرای دانش آموزی زنده یاد مریم میرزاخانی گفت: کتابخانه، سالن همایش ها، اتاق تدریس از دیگر امکانات این مرکز است و امکان برگزاری ۱۸ کلاس درس و انواع فعالیت‌های علمی و پژوهشی در آن وجود دارد.


کوهستانی با بیان اینکه اکنون بعضی از مدارس تهران در نوبت بهره مندی از پژوهش سرای دانش آموزی زنده یاد مریم میرزاخانی هستند، گفت: قرار است به صورت اختیاری ۲ واحد درسی مدارس به فعالیت‌هایی آموزشی و پژوهشی در پژوهش سرا‌ها اختصاص پیدا کند.


نخستین مرکز نوآوری، خلاقیت و پژوهش سرای دانش آموزی زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی در منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران به نشانی میدان صنعت، خیابان ایران زمین، خیابان مهستان، خیابان گلستان جنوبی، کوچه خواجه بیگی واقع شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما