شناسهٔ خبر: 20500598 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همكاری ايران و كره جنوبی در انتقال فناوری بين بنگاه های اقتصادی

دومين نشست انتقال فناوری بين بنگاه های كوچك و متوسط ايران و كره جنوبی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومين نشست انتقال فناوری بين بنگاه های  كوچك و متوسط ايران و كره جنوبی در تهران برگزار شد.

علی يزدانی رئيس سازمان صنايع كوچك و متوسط و مديرعامل شهرك های صنعتی كشور در اين نشست اظهار داشت: روابط ايران با كره جنوبی در ابعاد سياسی اقتصادی و فرهنگی در سطح آسيا بسيار مناسب است و با توجه به اين مناسبات و نزديكی بين دو كشور امكان گسترش روابط و همكاری ها پس از برجام بيشتر شده است.

وی افزود: اين نشست می تواند زمينه ارتقا روابط در بخش بنگاه های كوچك و متوسط موثر باشد و همكاری ها و نزديكی روابط اقتصادی بيش از ميزان فعلی می تواند ارتقا بابد.

رئيس سازمان صنايع كوچك و متوسط كشور با اشاره به توفيقات كره جنوبی در ابعاد اقتصادی گفت: كره جنوبی يكی از اقتصادهای نوظهور جهان است و روابط با اين كشور می تواند كمك بزرگی به انتقال دانش فنی به بنگاه های اقتصادی كشور كند.

وی بيان كرد: در شهرك كاسپين نمونه ای از همكاری های ايران و كره جنوبی را شاهد بوديم و در ساير روابط و زمينه ها روابط مناسبی خواهيم داشت.

يزدانی با اشاره به گسترش روابط دو كشور در سالهای اخير عنوان كرد: در سال گذشته تفاهم نامه مشتركی بين سازمان صنايع كوچك ايران با اس ام بی ای منعقد شد كه منجر به گسترش روابط دو كشور شد.

معاون وزير صنعت با بيان اينكه رشته فعاليت های مزيت دار منطقه ای در اولويت دو كشور قرار دارد گفت: توافقات مناسبی برای بازار فروش، سرمايه گذاری مشترك و انتقال دانش و فناوری صورت گرفته است.

وی در پايان ابراز اميدواری كرد تا تعداد نشست های مشترك دو كشور بيشتر شود تا شاهد همكاری مشترك برای رسيدن به اهداف مشترك را شاهد باشيم.

در پايان اين نشست پنج تفاهم همكاری برای انتقال فناوری بين دو كشور به امضا رسيد.

انتهای پيام/

انتقال فناوری بين بنگاه های اقتصادی

نظر شما