شناسهٔ خبر: 20499405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ولی فقیه موهبتی الهی برای مسلمانان است

علی الیاسری:سرکردگان داعش که در نبرد جلولا حضور داشتند با بالگردهای آمریکایی فرار کردند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق با اشاره به نقش این نیروها در جلوگیری از اجرای توطئه آمریکا در تجزیه عراق بر لزوم تبعیت از ولایت فقیه تأکید کرد و ولایت فقیه و ولی فقیه را موهبتی الهی برای همه مسلمانان دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، علی الیاسری فرمانده یگان گردانهای الخراسانی در نیروهای بسیج مردمی عراق در مصاحبه با این شبکه، با تأکید بر اهمیت روابط با حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: روابط با العبادی بسیار مهم و خوب است. نخست وزیر عراق برای توسعه، حمایت و ساماندهی بسیج مردمی اراده جدی دارد. 
او در حضور فرماندهان بسیج مردمی تاکنون چند بار بر این مسئله تأکید کرده است. 
مرحله بعدی در بسیج مردمی مرحله ساماندهی و آماده سازی برای برعهده گرفتن مأموریت های بزرگتری در مقایسه با گذشته است. 
الیاسری افزود: آمریکا شماری از سرکردگان داعش در عراق را فراری داد. سرکردگان داعش که در نبرد جلولا حضور داشتند با بالگردهای آمریکایی فرار کردند. ما شاهد آن بودیم که پس از محاصره داعش در این منطقه، بالگردها در جلولا به زمین نشستند. 
در تکریت و حمرین هم چنین ماجرایی تکرار شد. 
ما نوارهای ویدئوی از فرود این بالگردها در اختیار داریم و این مسئله را به دولت عراق هم اعلام کرده ایم. بعضی از هواپیماهای آمریکایی هم برای عناصر داعش، کمک پرتاب می کنند. در سال 2015 در نبردها در الصقلاویه پس از آنکه عناصر داعش در محاصره کامل قرار گرفته بودند، شاهد پرتاب کمک ها از هواپیما برای عناصر داعش بودیم. در نهایت به ما گفتند که این کمک ها به اشتباه پرتاب شده بود. 

وی درباره اظهارات اثیل النجیفی استاندار سابق نینوا خاطر نشان کرد: سخنان او هماهنگ با خواست آمریکا و اسرائیل است. 
حضور بسیج مردمی مانع از تجزیه عراق به کشورهای کوچک مذهبی و قومیتی شد. سخنان النجیفی بیانگر کینه توزی و نفرت اوست که بر اساس سیاست های صهیونیستی- آمریکایی عمل می کند. برنامه ریزی آنها آن بود که یک کشور سنی و یک کشور کردی تشکیل شود و جنوب عراق را هم به شیوه ای که می خواهند تجزیه کنند. اما حضور بسیج مردمی و صدور فتوای مرجعیت همه این برنامه ها را برهم زد. 
دبیرکل گردانهای الخراسانی گفت: گردانهای الخراسانی یک تشکل اعتقادی، ولایی و مبارز است که فعالیت خود را در دوره صدام آغاز کرد و پس از آن در زمان آغاز تهاجم در سال 2006، به صورت آشکار اعلام حضور کرد. 
این گروه با نام «احباب نصرالله» به پایگاه های آمریکا حمله می کرد. پس از نزدیک شدن جبهه النصره و داعش به حرم حضرت زینب (س)، پیش قراولان گردانهای الخراسانی در البحاریه، دیرسلیمان، اردوگاه الفاروق، ذیابیه و حلب جنگید. اما پس از وخیم شدن اوضاع در عراق و نزدیک شدن اشرار داعش به دیوارهای بغداد، به عراق بازگشتیم تا از بغداد و عراق دفاع کنیم. ما امروز در سراسر عراق حضور داریم زیرا از همه عراق هستیم. 
البته بیشتر نیروهای ما از جنوب و مرکز عراق هستند. ما در سال 2014 در نبردها در جرف الصخر مشارکت کردیم و پس از آن در عملیات جاده سامراء حضور داشتیم. 
ما نیروهای خود را مجبور نمی کنیم تا از یک فتوا یا مرجع خاص پیروی کنند. اصل برای ما آن است که نیروها معتقد، ولایی و متدین باشند بر اساس ضوابط دینی عمل کنند. اما ایمان ما به ولی فقیه است. 
علی الیاسری در پاسخ به این سئوال که «بنابراین آیا مرجعیت شما ایران است؟» افزود: نه ولی فقیه را به ایران محدود نمی کنیم. او در قلوب همه مؤمنان و همه مسلمانان حضور دارد. ما او را فقط نمادی برای ایرانیها نمی دانیم. 
او امروز نماینده همه امت اسلامی است و همه مسلمانان را رهبری می کند. نمی توان این نعمت بزرگ را فقط به ایران محدود کرد. ولی فقیه موهبت الهی برای مسلمانان است و  مسلمانان باید از این نعمت و این دریای بزرگ استفاده کنند. 
الیاسری خاطر نشان کرد: کار دشمن در بغداد یا دیگر مناطق تمام نشده است، بلکه به برنامه ریزی برای برهم زدن اوضاع امنیتی در عراق ادامه می دهد. 
حضور ما در جبهه گسترده ای به طول بیش از هشتاد کیلومتر است. بیست و دو کیلومتر آن در استان دیاله، بیست کیلومتر در طوزخورماتو، بیست کیلومتر البوحسان و بیست و دو کیلومتر هم به طرف کوههای حمرین است. 
پیش از آزادسازی موصل ما در جبهه گسترده ای در منطقه غربب این شهر حضور داشتیم. مأموریت ما در این منطقه به عنوان یک نیروی تهاجمی پایان یافت و به این مسئله افتخار می کنیم. ما گردانی در بغداد داریم که نیروهای آن از الحله، الکوت و بغداد هستند. ما همچنین گردانی در بصره، الناصریه و العماره داریم. این نیروها در چارچوب کمک به سازمان های امنیتی و نظامی عراق عمل می کنند و هر زمان لازم باشد، وارد عمل می شوند. ما در این نبردها صد و هشتاد و چهار شهید داشتیم. ما به این شهیدان قهرمان افتخار می کنیم که در رأس آنها الحاج حمید تقوی قرار دارد که بنیانگذار گردانهای الخراسانی بود. 
بعضی از فرماندهان نیروهای ما در عملیات به شهادت رسیدند، زیرا در بسیج مردمی و مقاومت اسلامی فرماندهان جلوتر از نیروها حرکت می کنند. این مسئله باعث پیروزی سریعتر می شود. آمریکاییها تصور می کردند عملیات در موصل ده سال طول خواهد کشید. عملیات در بخش شرقی موصل سه ماه و در بخش غربی این شهر هم سه ماه طول کشید، اما عملیات اصلی بسیج مردمی در مناطق غربی و خارج شهر موصل فقط نه روز بود. ما اسیرانی از عناصر داعش در اختیار داریم. گردانهای الخراسانی یکی از یگان های بسیج مردمی است و بر اساس دستورات فرماندهی بسیج مردمی و فرمانده کل نیروهای مسلح عمل می کند. 
شمار زیادی از عناصر داعش که در بین خانواده ها پنهان شده بود، بازداشت شدند. ما بر اساس دستورات الحاج ابومهدی المهندس تعامل خوبی با اسیران داریم. 

نظر شما