شناسهٔ خبر: 20498532 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسجد جامعی تاکید کرد

حفظ خانه شهید تندگویان و تسریع در نامگذاری خیابانی به نام مریم میرزاخانی

شورای اسلامی شهر تهران

احمد مسجد جامعی با اشاره مجدد به نامگذاری مکانی در شهر تهران به نام مریم میرزاخانی خواستار تسریع در این باره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در سیصد و شصت و دومین جلسه شورا گفت: خانه شهید تندگویان باید همانگونه که بوده بازسازی شود چرا که تداعی کننده فضای دهه 50 است .

وی خطاب به فرزند شهید تندگویان (محمد مهدی تندگویان ) ادامه داد: فرزند شهید تندگویان اهل هنر بوده و پوسترهای هنری آن زمان را به دیوار می‌زده لذا این خانه باید با همان حس و حال بازسازی شود تا تداعی کننده فضای دهه 50 باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اینکه از مدیران شهری در صحن شورا تجلیل می شود کار پسندیده ای است و در این راستا باید از آقای مختاری نیز به پاس سالها زحمات بی شائبه و اقداماتی که در حوزه فضای سبز و نیز سیما و منظر شهری در تهران داشته اند تجلیل و قدر دانی شود .

وی ادامه داد : تجلیل از مدیران شهری اقدامی پسندیده است و امیدوارم از آقای خال که در سازمان بهشت زهرا فعالیت داشتند و در شورای چهارم برکنار شدند نیز تجلیل شود . وی در طول سالها خدمات ارزنده ای در سازمان بهشت زهرا به ویژه در حوزه فرهنگی ارایه دادند.

مسجد جامعی در ادامه سخنان خود با تبریک به رحمت الله حافظی به واسطه برگزیده شدن در انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت : امیدواریم آقای حافظی مشی روشنگری خود در شورا را در سازمان نظام پزشکی نیز ادامه دهند و برای وی آرزوی موفقیت می کنیم .

وی با اشاره مجدد به نامگذاری مکانی در شهر تهران به نام مریم میرزاخانی خواستار تسریع در این زمینه شد.

مهدی چمران در پاسخ وی گفت پیشنهاد این مهم به کمیسیون نام گذاری ارائه شده است .

به گزارش ایسنا، در ادامه مهدی چمران در سیصد و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به راه اندازی تجهیزات مخابراتی برج میلاد گفت: برج میلاد از ابتدا یک برج مخابراتی بوده است ولی تجهیزات آن به بهره برداری نرسیده بود.

وی ادامه داد: سرانجام تجهیزات مخابراتی این برج راه اندازی شد که این امر می تواند صرفه جویی فراوانی را به وجود آورد.

چمران اظهار داشت: تا چند ماه دیگر کاربری مخابراتی برج میلاد آغاز می شود که با راه اندازی این سیستم ما از آنتن های مخابراتی که روی بام منازل نصب شده اند بی نیاز خواهیم شد.

چمران در ادامه سخنان خود با یادآوری وقایع تاریخی ایام هفته گفت : روز 30 تیر یکی از روزهای مهم در تاریخ کشور ما و به ویژه وقایع ملی شدن صنعت نفت است .

وی ادامه داد: 30 تیر سال 1331 یاد آور اتحاد ملت ایران است که در سایه این اتحاد توانستند پیروز شوند. در این روز آیت الله کاشانی کفن پوشیده و به مخالفت با شاه برخاستند و مردم نیز از ایشان پیروی کردند تا شاه نخست وزیری دکتر مصدق به همراه حکم وزارت دفاع را پذیرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین بااشاره به ممانعت رژیم اشغالگر قدس از رود نمازگزاران به مسجد الاقصی، گفت: در حوادث چند روز اخیر مسجد الاقصی چند نفر به شهادت رسیدند و چند نفر هم زخمی شدند که متاسفانه این وقایع در سکوت خبری دنیا اتفاق افتاده و می بایست کشور های اسلامی نسبت به آن واکنش نشان دهند . محاصره مسجد الاقصی و متوقف کردن نماز جمعه در آن امر مهمی است و هم کشور ما و هم کشور های اسلامی باید نسبت به آن عکس العمل نشان دهند .

وی با اشاره بر لزوم بازشماری 10 درصد آرای انتخاباتی ماخوذه در راستای عدم سلب اعتماد مردم گفت : ما در ابتدا شکایت خود را به هیات اجرایی و نظارت شهرستان دادیم آنها نپذیرفتند، به هیات استان دادیم باز هم نپذیرفتند که البته عدم پذیرش آنان سلیقه ای بوده چرا که بر اساس قاعده بایستی پذیرای شکایت معترضین باشند. بالاجبار شکایت خود را به هیات مرکزی دادیم که مسئول رسیدگی به شکایات در کل کشور است و به آنها رسیدگی می کند.
چمران افزود: هیات نظارت مرکزی پذیرفتند و نوشتند که انجام شود اما متاسفانه فرماندار نپذیرفته و خواهان دستور از استاندار شده، استاندار هم خواهان دستور از وزارت کشور شده و وزیر کشور از خود اینها استمزاج کرده و در نهایت مدیر کل انتخابات کشور نوشته هیات نظارت استان پایان انتخابات را اعلام کرده و شکایت پذیرفته نیست و این یعنی هیات نظارت مرکزی را نادیده گرفتن.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : برای اطلاع دوستان باید گفت که هیات نظارت دکورنیست و به خیلی از شکایات شهرستان ها رسیدگی هم کرده ولی نوبت به تهران که رسیده این هیات هیچ کاره شده است  اما متاسفانه اینگونه رفتارها تنها نشان دهنده قدرت نمایی است، ما قطعا نمی خواهیم هیچ مشکلی به وجود بیاید و شیرینی انتخابات را به تلخی بگراییم اما از حق مردم هم نمی توانیم بگذریم. هیچ قبا و ردا و ابایی برای شورا ندوختیم و علاقه ای هم نداریم ولی بایستی اطمینان مردم از انتخابات سلب نشود بایستی به گونه ای رفتار کنیم که همه  مردم در انتخابات آینده با گستردگی تمام بتوانند شرکت کنند. ولی اگر شرکت کنند و نظارتی صورت نگیرد و عملی نشود آسیب می بینیم این آسیب هم شخصی نیست بلکه آسیب اجتماعی است.

بنابراعلام روابط عمومی شورای شهر، احمد دنیا مالی نیز در ادامه گفت : در حال حاضر خیلی از مقامات ما در فضای مجازی توییت می کنند در حالی که چنین فضایی برای مردم بسته است، اگر قرار است فضای مجازی برای مردم بسته شودکه برای مسئولان به طریق اولی هم باید بسته باشد لذا باید به این مهم رسیدگی شود . میزان دسترسی به فضای مجازی باید برای همه یکسان باشد چه مردم چه مسئولین .

دنیا مالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : هزار هکتار از اراضی که در تملک ارگان ها بوده به شهرداری و سازمان پارکها واگذار شده که این خبر ها بسیار مسرت بخش است و امیدواریم آقای مختاری در این زمینه گزارشی به صحن شورا ارائه دهند .

انتهای پیام

نظر شما