شناسهٔ خبر: 20497757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین:

شرایط خدمت رسانی مناسب به زائرین اربعین در قزوین فراهم می شود

قزوین- سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی مناسب به زائرین اربعین حسینی در استان فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا گروسی در جلسه کارگروه زیرساخت ستاد اربعین حسینی که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اربعین حسینی  بازتاب فراملی دارد و چون یک اعتقاد و باور قلبی است که هر سال بروز می کند لذا باید باشکوهتر از گذشته برگزار می شود.

وی افزود: همایش اربعین حسینی تأثیر فراوان فرهنگی و فراملی دارد و حضور عاشقان و محبان اباعبدالله ‌الحسین(ع) در کربلای معلی، بزرگترین اجتماع یکپارچه مردمی در جهان محسوب می‌شود.

گروسی یادآورشد: زیرساخت های لازم برای خدمت رسانی مناسب به زائرین اربعین حسینی فراهم می شود تا این آیین باشکوه خاصی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در ایجاد توقف گاه های مناسب، امکانات اسکان و خدمات رسانی و سرویس های بهداشتی، اقدامات مناسب باید به سرعت انجام شود.

گروسی با اشاره به برخی مشکلات اربعین سال گذشته گفت:ضعف، کمبود، نارسایی و نواقص را شناسایی کرده ایم تا با برنامه ریزی مدون آنها را در سال جاری برطرف کنیم.

وی بیان کرد: لازم است پیش بینی و تمهید لازم برای ایام بعد از مراسم اربعین حسینی به کار گرفته شود و مسئولین مرتبط امکانات خود را برای ساماندهی زائرین بکار گیرند.

گروسی همچنین به آموزش رانندگان در اطفاء حریق و کمک های اولیه اشاره کرد و گفت: برای بالابردن سطح ایمنی و سلامتی زائرین رانندگان با شرکت در کلاس های آتش نشانی و هلال احمر آموزش های لازم برای اطفاء حریق و کمک های اولیه را فرا گیرند.

وی افزود:با اختصاص زمین در شهر آوج و درراستای برای بالابردن سطح کیفیت خدمت رسانی و ساماندهی زائرین اربعین حسینی، محلی برای تکریم و پذیرایی زائرین جانمایی شده و هماهنگی لازم برای فراهم کردن امکانات رفاهی صورت گرفته است.

سرپرست دفتر امور شهری استانداری گفت: با همدلی، وحدت و هم افزایی همه مسئولین می توانیم بهترین خدمات را به زائرین ارائه کنیم و پیش بینی می شود
امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تردد و عبور زائرین از استان باشیم.

در این جلسه اعضا نیز دیدگاههای خود در زمینه رفع مشکلات سال گذشته را مطرح کردند.

نظر شما