شناسهٔ خبر: 20494540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشت پایین ترین فضای ورزشی گیلان را در اختیار دارد

رشت - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان رشت گفت: رشت مرکز گیلان با سرانه ورزشی 53 درصدی پایین ترین فضای ورزشی در سطح استان را دارد .

صاحب‌خبر -

محمدرضا شاه محمدی روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: گرچه فضای ورزشی کمی در رشت وجود دارد اما افزایش ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی از 48 هزار به بیش از 57 هزار ورزشکار، بیانگر تلاش و سخت کوشی ساختار ورزش شهرستان در فرایند توسعه با وجود امکانات محدود است.
وی ادامه داد: همچنین اجرای موفق طرح استعدادیابی ورزشی ، فعالیتی کم نظیر در جهت پایداری ورزش قهرمانی است که با ارتقاء باشگاه های ورزشی رشت از 263 باشگاه در سال 94 به بیش از 366 باشگاه، گامی رو به جلو محسوب می شود .
رئیس اداره ورزش و جوانان رشت، صعود تیم فوتبال سپیدرود به لیگ برتر کشور را بزرگترین دستاورد ورزش رشت و گیلان ذکر و خاطرنشان کرد: استقبال وسیع مردمی از صعود تیم فوتبال سپیدرودرشت به لیگ برتر و نیز ایجاد نشاط و شادابی وصف ناپذیر در بین آحاد جامعه، بزرگترین دستاورد ورزش استان گیلان بوده است .
شاه محمدی یادآور شد: سال گذشته موفقیت های بی نظیری در رشته های مختلف ورزشی نصیب ما شد که کسب مدال طلا توسط مبینا نژاد در رشته تکواندو ، محمد رهبری در رشته شمشیربازی ، آرمین هادی پور در رشته تکواندو و موفقیت جانبازان و معلولان و همچنین صعود تیم والیبال جوانان نیز قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: گرچه حاصل تلاش ورزشکاران گیلانی در آوردگاه های جهانی حدود 20 مدال بوده ، اما صعود تیم فوتبال سپیدرود که با اقبال گسترده مردمی مواجه شد، به واقع دلچسب ترین رویداد و موفقیت ورزشی رشت و استان گیلان محسوب می شود .
وی، با قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به واسطه حمایت مستمر در میزبانی رقابت های کشوری و منطقه ای ،عملکرد ورزشی شهرستان رشت را در سال گذشته قابل اعتنا دانست و یادآور شد: علاوه برحمایت همه جانبه برای صعود تیم سپیدورد به لیگ برتر ، همگرایی تمامی عوامل اجرایی شهرستان برای حضور تیم داماش در لیگ دسته دوم کشور، مسابقات فوتبال و فوتسال بانوان در لیگ برتر، میزبانی مسابقات جام بین المللی خزر و همچنین مسابقات کشوری دوچرخه سواری سایکل کراس از تلاش صورت پذیرفته در فرایند توسعه ورزشی شهر ما بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان رشت در خاتمه با بیان این که حمایت از ورزش بانوان نیز، لازمه توسعه هدفمند و متوازن یک جامعه پویا و بانشاط است افزود : از هرگونه حمایتی برای بهبود و رشد ورزش بانوان که گام های بلندی را در معرفی توانمندی های زن ایرانی در میادین جهانی برداشته اند ، دریغ نخواهیم کرد.
خبرنگار: حسین مجرد **انتشار دهنده: بابایی
7285 /6030

انتهای پیام /*

نظر شما