شناسهٔ خبر: 20493628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دهه کرامت فرصتی برای پرداختن به سیره رضوی/آشنایی با فرهنگ اهل بیت جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می کند

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری هرمزگان، تبیین و معرفی فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) با بهره گیری از قالب های زیبا و جذاب هنری و آشنایی نسل جوان با این فرهنگ، آنان را در برابر توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمن بیمه می کند.

صاحب‌خبر -

انوشیروان پیشدار، رئیس حوزه هنری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس ضمن تبریک دهه کرامت، از این دهه به عنوان فرصت ذی قیمتی برای پرداختن به کرامت انسانی با تاسی از سیره رضوی یاد کرد.

 

وی با یادآوری اینکه دهه کرامت از زادروز فرخنده و مبارک ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا سالروز میلاد بابرکت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ادامه دارد، افزود: این دهه فرصت بسیار خوبی است تا بیش از پیش به سیره و ابعاد مختلف زندگانی سراسر نور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخته شود.

 

سیره اهل بیت چراغ راهی برای زندگانی سعادتمند بشر است

 

پیشدار از سیره اهل بیت(ع) به عنوان چراغ راهی برای زندگانی سعادتمند بشر نام برد و بیان کرد: قطعا اگر انسان بتواند سیره و زندگی اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) را در زندگی سرلوحه خود قرار دهد به سرمنزل مقصوده رسیده و سعادتمند خواهد شد.

 

وی بر ضرورت توجه متولیان فرهنگی به طراحی و اجرای برنامه های متناسب با فرهنگ و معارف اهب بیت(ع) خاصه علی بن موسی الرضا(ع) در این دهه تاکید کرد و یادآورشد: طی سال های اخیر همزمان با دهه کرامت برنامه های مختلفی در سطح کشور و حتی گستره بین المللی برگزار می شود که شاخص ترین آن جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

 

عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان به اشاره به بازخورد برنامه های دهه کرامت، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه ها هم معرفی دهه کرامت را به دنبال دارد و هم باعث انتقال فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ منور رضوی به اقشار مختلف خاصه نسل جوان می شود.

 

دشمن برای ضربه زدن به اسلام، ایمان و هویت نسل جوان را نشانه گرفته است

 

وی تصریح کرد: در برهه ای که دشمنان برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایمان، اعتقاد و هویت جوانان را نشانه گرفته اند، پرداختن به فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) کاری بسیار ارزشمند و کارگشاست.

 

پیشدار ارادت مردم استان هرمزگان نسبت به رسول خدا(ص)، اهل بیت آن حضرت به ویژه امام رضا(ع) پرداخت و اذعان کرد: عشق و ارادت مردمان این دیار از قدیم الایام زبانزد خاص و عام است.

 

وی به آداب و رسم و رسوم هرمزگانی ها در هنگام رفتن به زیارت امام هشتم و بازگشت از این سفر زیارتی اشاره کرد و افزود: تشرف مردم هرمزگان به پابوسی امام رئوف با آداب و رسوم خاصی همراه بوده و هست؛ مسافر خراسان از ماه ها قبل خود را برای این سفر معنوی مهیا می کند از این رو اهالی محل را برای حلالیت طلبیدن آگاه می کند و از چند روز پیش از حرکت چواش خوانی آغاز می شود و در بازگشت نیز همراه با چاوش خوانی است.

 

رئیس حوزه هنری، از تشویق فرزندان به رفتن به زیارت امام هشتم به عنوان یکی از ویژگی های هرمزگانی ها یاد کرد و یادآور شد: پس از بازگشت زائر، بستگان، فامیل، دوستان، آشنایان و همسایه ها به دیدار او می روند و این سنت حسنه همچنان پابرجاست.

 

شاخص ترین برنامه های حوزه هنری در دهه کرامت

 

پیشدار به برنامه های حوزه هنری هرمزگان در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اعزام 10 نفر از شعرای حوزه هنری به شهر مقدس قم جهت زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و شرکت در شب شعر با حضور شعرای برتر استان قم از شاخص ترین برنامه هاست.

 

وی، نشست داستان نویسان با حضور شعرا و نویسندگان در بندرعباس، اجرای نمایش « چادری برای نجیبه » در میناب و برپایی کارگاه عکاسی با موضوع مستند اجتماعی را از دیگر برنامه های حوزه هنری هرمزگان در رابطه با دهه کرامت برشمرد.   

 

 

 

نظر شما