شناسهٔ خبر: 20493476 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات خبر داد

ارائه اینترنت نامحدود تصویب شد/خداحافظی با اینترنت حجمی

71541

وزیر ارتباطات تاکید کرد مصوبه ارائه‌ی اینترنت نامحدود ثابت و تغییر مدل فروش اینترنت از حجمی به نامحدود امروز در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده و تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمود واعظی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم نهایی برای ارائه‌ی اینترنت نامحدود ثابت، اظهار کرد: ما امروز در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه خوبی داشتیم. برای این که به جای ارائه اینترنت برحسب حجم، از حجم فروشی به سمت اتصال و ارائه اینترنت برحسب سرعت رفتیم، زیرا با راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات ما محدودیت گذشته را نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که اکنون سرعت تعیین کننده قیمت است، گفت: در گذشته استفاده از اینترنت به طوری بود که شما یک بار هنگام خرید بسته پول پرداخت می‌کردید و با اتمام حجم باز هم مجبور به خرید حجم بودید، اما اکنون تنها به ازای سرعت اینترنت هزینه می‌پردازیم. این مصوبه امروز تصویب شده و تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

وی درباره انتقال سرورها تلگرامی، توضیح داد: روز گذشته درباره این موضوع مفصلا صحبت کردیم و آقای جهرمی هم در برنامه خبری شب گذشته به آن پرداخت.

او با بیان این که کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد شده در راستای شبکه ملی اطلاعات است، اظهار کرد: اکنون که شرکت‌های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و مقررات خاص خود را دارند، مسوولان ما در دولت و بخش‌های دیگر باید تفاوتی بین برخورد با یک شرکت که تمام سرمایه‌اش پلت‌ فرم و برنامه نرم افزاری‌اش است قائل شوند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: مردم به این کسب و کارهای اینترنتی اعتماد کردند و اگر پلت فرم این کسب و کارها ناگهان فیلتر شود، همه چیز به هم می‌ریزد و اعتماد مردم نیز سلب می‌شود، بنابراین ما معتقدیم باید برای آنها مقررات تسهیل‌گر بگذاریم. ما نمی‌توانیم کسب و کار شرکت‌ها را تعطیل کنیم، بلکه با ایجاد شرکت‌ها باید برای آنها مقررات جدیدی ایجاد کنیم.  

وی با بیان اینکه تماشای زنده ویدئو از ثمرات شبکه ملی اطلاعات است، گفت: امروزه افراد هر کجا که هستند به راحتی می‌توانند کانال‌های تلویزیونی را به صورت زنده ببینند.

او با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات مهم‌ترین پروژه دولت در وزارت ارتباطات بود، اظهار کرد: سال گذشته تمامی زیرساخت‌های کشور که مربوط به ما بود، تمام شد و ما با سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها جلسه گذاشتیم. شبکه ملی اطلاعات مانند اتوبانی است که ایجاد شده و حالا با استقرار دستگاه‌ها روی این شبکه باید از این اتوبان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات بهره‌برداری شده است. در فاز سوم نیز بسیاری از نیازمندی‌های مردم در اختیارشان قرار می‌گیرد. در 10 روز گذشته نیز هر کدام از شرکت‌های خصوصی و دولتی اقدامات زیربنایی خود را در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به بهره‌برداری رساندند.

واعظی با بیان اینکه بلوغ شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت تمام نمی‌شود، گفت: محتوا و ایده‌های خدمت‌رسانی به مردم هیچ وقت تمام نخواهد شد. همان‌طور که شبکه ملی و دسترسی آزاد به اطلاعات به شبکه آمده‌اند، سایر دستگاه‌ها نیز باید خدمات خود را به شبکه وارد کنند.

وی با بیان اینکه هفته آینده دولت الکترونیک و دولت همراه را در بستر شبکه ملی اطلاعات به بهره‌ برداری می‌رسانیم، گفت:  در حال حاضر زیرساخت‌ها از نظر فنی آماده است و اکنون باید بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی در راستای تعاملی کردن خدمت‌رسانی به مردم، خدمات خود را به شبکه ملی اطلاعات بیاورند.

انتهای پیام

نظر شما