شناسهٔ خبر: 20489890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فردا؛ پنجمین جلسه دادگاه دو متهم پرونده نفتی

فردا پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده نفتی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده نفتی فردا ادامه دفاعیات خود را در دادگاه ارائه خواهد کرد.
در 4 جلسه گذشته مهدی شمس بخشی از دفاعیات خود را درباره سهام شرکت همواپیمایی اونور ایر ترکیه، قراردادهای نفتی و ارسال محموله های نفتی به برخی کشورها ارائه کرد.
در این جلسه دادگاه همچون جلسات گذشته، متهمان و وکلای آنها، وکلای شرکت نفت و وکلای بانک مسکن حضور خواهند داشت.
دادگاه های رسیدگی به اتهامات مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف دوم پرونده نفتی از 17 تیر امسال آغاز و در شعبه 28 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار می شود.
تاکنون 4 جلسه دادگاه برگزار شده و متهم ردیف دوم دفاعیات خود را در برابر کیفرخواست مطرح شده ارائه کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و 1 جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.
بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب ، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد.
بابک زنجانی از حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت ، دو هزارمیلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش، تسویه کرده است؛ البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.
اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شد و البته این حکم برای مهدی شمس و حمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.
اواخر سال 95 نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده یعنی (ع.ز.م) که گفته می‌شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور برگردانده شد.

نظر شما