شناسهٔ خبر: 20488916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مخالفان ونزوئلا خواستار برپایی اعتصاب سراسری دو روزه شدند

R1036247/P36447/S8,1128/CT10

در حالی که خشونت‌های خونین در ونزوئلا همچنان ادامه دارد، مخالفان دولت خواستار برپایی اعتصاب سراسری دو روزه دیگری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اعتراضات خونین در ونزوئلا علیه دولت نیکولاس مادورو روز شنبه نیز ادامه داشته و مخالفان خواستار برپایی اعتصاب سراسری دو روزه جدیدی شده اند تا فشارها بر کاراکاس افزایش یابد.

بر اساس این گزارش مخالفان ونزوئلا پنجشنبه گذشته اعتصاب 24 ساعته ای را برگزار کردند که بنابر ادعای آنها میلیون ها نفر در سراسر کشور به این اعتصاب ملحق شده اند.

اعتصاب جدید قرار است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برپا شود. مخالفان قصد دارند تظاهرات گسترده ای را نیز طی روزهای دوشنبه و جمعه برگزار کنند. این تظاهرات در آستانه برگزاری انتخابات جنجالی برای تشکیل مجلس موسسان جدید برپا خواهد شد.

در حالی که از آغاز اعتراضات خشونت بار در ونزوئلا از ابتدای آوریل تاکنون حدود 100 نفر جان خود را از دست داده اند و مخالفان شرکت در انتخابات مجلس موسسان را تحریم کرده اند، مادورو همچنان بر تشکیل این مجلس و لزوم بازنگری در قانون اساسی تاکید دارد.

یک نماینده مخالف ونزوئلا در این باره تاکید کرد: مردم ونزوئلا تسلیم نخواهند شد آنها آماده دفاع و محافظت از دموکراسی و قانون اساسی هستند.

مخالفان ونزوئلا مادورو را متهم می کنند که قصد دارد با تشکیل مجلس موسسان و اصلاح قانون اساسی، حکومت خود را به یک دیکتاتوری مطلق تبدیل کند.

در اعتصاب گسترده 24 ساعته روز پنجشنبه ونزوئلا حداقل دو نفر به ضرب گلوله کشته شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که اگر مادورو به دنبال اجرای این طرح باشد، ایالات متحده اقدامات اقتصادی قاطعی را اتخاذ خواهد کرد.

مادورو بارها آمریکا را به توطئه چینی برای سرنگونی دولت ونزوئلا متهم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما