شناسهٔ خبر: 20482661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گرما ساعت کاری ادارات مازندران را تغییر داد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی با توجه به گرمای هوا و پایداری مصرف برق در استان تغییر یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 علی‌اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا ساعت کاری ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌ها روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا ساعت 13:30 دقیقه خواهد بود.
 
وی افزود: تغییر ساعت کاری ادارات تا روز سه‌شنبه خواهد بود در صورت تغییرات جوی دوباره تصمیم‌گیری می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران هدف از این کار را استفاده بهینه و پایداری مصرف برق دانست و اضافه کرد: به‌ازای هر روزی که شروع کار ادارات از ساعت 6:30 دقیقه باشد 5 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.
 
این مسؤول در ادامه گفت: درست است تغییر ساعات کاری ادارات به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق اعمال شده ولی مردم نیز باید مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند، چرا که مهم‌ترین موضوع مصرف بهینه برق است تا با مشکل خاموشی مواجه نشویم.
 
احمدی یادآور شد: موضوعی دیگر اینکه در زمان اوج مصرف استفاده لوازم پرمصرف برقی نیز باید پرهیز شود و مصرف آن به اوایل صبح موکول شود.
 
وی یادآور شد: موضوع دیگر اینکه با افزایش گرمای هوا احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها افزایش می‌یابد که لازم است افراد از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند در صورت ضرورت نیز از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پایان گفت: افراد در صورت مشاهده آتش در جنگل به نزدیک‌ترین دهیاری و فرمانداری و یا شماره تماس 33133421 با پیش شماره 011 مراجعه کنند.

نظر شما