شناسهٔ خبر: 20481555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

لزوم ایجاد نظام جامع هدایت تحصیلی در استان/گلستان فاقد نظام جامع اطلاع رسانی بازار کار

خبرگزاری شبستان:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برای اینکه آموزش های تحصیلی مبتنی بر نیاز بازار کار باشد، لازم است تا نظام جامع هدایت تحصیلی در استان ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امروز ( 31 تیر) در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی باید براساس نیاز بازار و علایق دانش آموزان انجام شود اما در زمینه فرهنگ سازی آموزش های مهارتی آنچنان که باید و شاید عمل نکرده ایم.

 

وی افزود: بیش از 50 درصد کسانی که هدایت و مشاوره شغلی می شوند به دلیل وجود برخی متغیرها از جمله خانواده، دوستان و ... رشته خود را تغییر می دهند.

 

مازندرانی با بیان اینکه هنوز در بحث فرهنگ سازی مشکلات زیادی در جامعه داریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده ها در حال حاضر رشته های پزشکی و برخی از مهندسی های خاص را می پذیرند. این در حالی است که باید نظام جامع هدایت تحصیلی در استان داشته باشیم تا از دوران ابتدایی بتواند آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهد.

 

وی بیان کرد: در استان نظام جامع اطلاع رسانی بازار کار وجود ندارد تا بدانیم که ظرفیت های هر بخش برای اشتغال چه تعداد است.

 

مازندرانی با بیان اینکه نیاز بازار به یک سمت و هدایت تحصیلی به سمت دیگری حرکت می کند، گفت: بازار کار در استان تقاضا محور نیست بلکه عرضه محور است. اجزایی هم که باید در یک راستا فعالیت کنند، جزیره ای عمل می کنند و این مسئله موجب عدم دستیابی به موفقیت شده است.

نظر شما