شناسهٔ خبر: 20481373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حسن معجونی و آخرین روزهای اجرای دو نمایش

خبرگزاری شبستان: نمایش های «ماجرای متران پاژ» و «سه خواهر» به کارگردانی حسن معجونی به آخرین روزهای اجرای خود رسیدند و تنها تا دوم مرداد به صحنه می روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر شبستان، محمدحسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر که دو نمایشنامه ی روسی را از نیمه خردادماه به تئاتر پالیز آورده است، این روزها شاهد آخرین اجراهای آثار خود است. نمایش های ماجرای متران پاژ ماجرای متران پاژ و سه خواهر که هر کدام در دوره ی اجرای خود با استقبال تماشاگران مواجه شده اند.

 

ماجرای متران پاژ، نوشته ی الکساندر وامپیلوف در بستر تاریخ اجتماعیِ اتحاد جماهیر شوروی روایت می شود و داستان جوانی را به نام کوليسف مطرح می کند که دانشجوي ممتازي است که برای رسيدن به مدارج عالي علمی، حاضر است تا هر مانعی را به هر قيمتِ ممکن از میان بردارد.

 

ترجمه ی این نمایشنامه بر عهده ی کیوان سررشته بوده و  رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، مهتاب ثروتی، حسین حسینیان، حسین امیدی، مژده دایی، امیر قاسمی بازیگران این اجرا هستند.

 

سه خواهر، دیگر نمایشنامه ی روسی انتخاب شده از سوی معجونی، یکی از نمایشنامه های مطرحِ آنتوان چخوف است و در ابتدای قرن بیستم در سال ۱۹۰۰ نگارش شده است. این نمایشنامه ی شناخته شده و مطرح روسی در اجرای معجونی اگرچه بر اساس ترجمه ی سروژ استپانیان مورد نظر قرار گرفته اما در عمل با طراحی خلاقانه ی کارگردان، ارائه می شود. معجونی در اجرای سه خواهر نگرشی مینیمال به اثر چخوف داشته که متفاوت از اجراهای بعضا کسالت بار این نمایش است.

 

بازیگران این اجرا به ترتیب حروف الفبا؛ حسین امیدی، فریبا جدیکار، سعید چنگیزیان، حسین حسینیان، آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی سام، فراز سرابی، میلاد شجره، آوا شریفی، محمد عاقبتی، به‌آفرید غفاریان، فرزانه میدانی، محمدحسن معجونی، سیاوش البخشی نائینی هستند.

 

ماجرای متران پاژ آخرین اجراهایش را در ساعت ۱۹ و سه خواهر در ساعت ۲۰:۴۵ پذیرای تماشاگران خواهند بود.

نظر شما