شناسهٔ خبر: 20480598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت تسهيلات شش ميليارد ريالی به دانشجويان دانشگاه كاشان

شش ميليارد و 980 ميليون ريال تسهيلات به دانشجويان دانشگاه کاشان سال تحصيلي 96-95 پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير امور دانشجويي دانشگاه كاشان، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دو ميليارد و 850 ميليون ريال از اين تسهيلات از صندوق قرض الحسنه فاطمه الزهرا(س) اين دانشگاه به يك هزار و 150 دانشجوي متقاضي وام هاي شهريه، خوابگاه، تحصيلي، ازدواج و غيره اعطاء شده است.

جواد دقيق اظهار داشت: بالغ بر چهار ميليارد و 130 ميليون ريال تسهيلات نیز از صندوق رفاه دانشجويان در سال تحصيلي 96-95 به چهار هزار و 856 دانشجو پرداخت شده است.

وي، برنامه ريزي برای اسكان دانشجويان و تنظيم ضوابط آن و همچنين تأمين و اداره خوابگاه‌هاي دانشجويي را از ديگر فعاليت هاي مديريت دانشجويي دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: دانشگاه كاشان با داشتن 13 خوابگاه دانشجويي در سال تحصيلي 96-95 نسبت به اسكان بيش از سه هزار دانشجو اقدام کرده است.

به‌گفته‌وی، عليرغم تنگناهاي مالي در سال تحصيلي گذشته نسبت به تعمير و تجهيز خوابگاهها و سيستم ايمني آن اقدامات مؤثري انجام شده است.

مدير امور دانشجويي دانشگاه كاشان، نياز به تعميرات اساسي تعدادي از خوابگاه ها با  توجه به قدمت ساخت آن را تاکیدکرد و گفت: پیش بینی می شود با قول مساعد رئيس صندوق رفاه دانشجويان اقدامات شايسته اي در خوابگاههاي صندوق رفاه انجام خواهدشد.

دقيق، بهره برداري خوابگاه خيرساز مبيني را همزمان با شروع سال تحصيلي در اين دانشگاه خبر داد و افزود: در صورت تامين اعتبار براي تجهيز، در سال تحصيلي جديد دانشجو در اين خوابگاه اسكان خواهد يافت.

وی، توسعه سلف هاي دانشجويي را از ديگر برنامه هاي مديريت امور دانشجويي دانشگاه كاشان براي تامين رفاه دانشجويان ذکرکرد و گفت: توسعه سلفهاي دانشجويي با توجه به افزايش دانشجو از سالهاي گذشته در دستور كار قرارداشت كه در صورت تامين اعتبار اين امر تحقق خواهد يافت.

به گفته وی، خريد و نصب ماشين ظرفشويي در سلف دانشجويي با هزينه اي بالغ بر 3 ميليارد ريال برای جلوگيري از مصرف بي رويه آب و صرفه جويي در هزينه ها از ديگر اقدامات بسيار مهم است كه مراحل نصب آن انجام شده و اميد است در هفته دولت به بهره برداري برسد.

دقيق، در پایان صنعتي سازي آشپزخانه هاي سلف هاي دانشجويي را از ديگر برنامه هاي پيش روی اين مديريت عنوان كرد و افزود: در صورت تامين بودجه و با مساعدت صندوق رفاه دانشجويان اين امر در دستور كار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما