شناسهٔ خبر: 20479320 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هدایت خیرین مدرسه‌ ساز و مسجدساز آستارا به سمت کتابخانه‌سازی

گروه اجتماعی: فرماندار آستارا ضمن انتقاد از عدم توسعه زیرساخت‌های این شهرستان در سالهای گذشته گفت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در این شهرستان بهتر است خیرین مدرسه‌ساز و مسجدساز به سمت کتابخانه‌سازی هدایت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار آستارا امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: کتابخوانی در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار آستارا تعداد کم کتابخانه ها در روستاهای گیلان را یادآور شد و گفت: مدارس روستایی باید به کتابخانه های مشارکتی تجهیز شوند.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت ها در آستارا، عنوان کرد: نقش خیرین در توسعه فرهنگ کتابخوانی و رشد کتابخانه ها بسیار اثر گذار است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه نهاد کتابخانه ‌های عمومی را یک ‌نهاد عمومی است، خاطرنشان کرد: این نهاد فرهنگی ضمن بهره مندی از حمایت ‌های حاکمیتی از مشارکت‌ های بخش عمومی نیز استفاده می کند.

وی ضمن انتقاد از عدم توسعه زیرساخت‌های این شهرستان در سالهای گذشته گفت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در این شهرستان بهتر است خیرین مدرسه‌ساز و مسجدساز به سمت کتابخانه‌سازی هدایت شوند.

نظر شما