شناسهٔ خبر: 20477645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فعالیت ۱۰۰ واحد طیور صنعتی در برخوار

ششمین جلسه ستاد آنفولانزا فوق حاد پرندگان شهرستان برخوار با حضور اعضای ستاد به ریاست فرماندار در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چشم برخوار؛ ششمین جلسه ستاد آنفولانزا فوق حاد پرندگان شهرستان برخوار امروز با حضور اعضای ستاد به ریاست فرماندار در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان برخوار در این جلسه ضمن اشاره به ستاد ملی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور بر اهمیت جلسات ستاد آنفولانزای طیور در شهرستان به فعالیت یک صد واحد طیور صنعتی و  حساسیت موضوع به دلیل موقعیت خاص شهرستان که در مجاورت مرکز استان قرار دارد تأکید کرد و خواستار هوشیاری با نگاه ستادی همچنین تعامل و همکاری اعضاء در برخورد با این بیماری در شهرستان شد.
اسفندیار تاجمیری در ادامه اجرای طرح های پیشگیرانه و کنترلی را بر اساس شرح وظایف اعضاء ستاد و نیز اطلاع رسانی و جلوگیری از کاهش حساسیت جامعه در بحث بیماری های مشترک بین انسان، دام و طیور و جلوگیری از شیوع بیماری در شهرستان را خواستار شد و بر همکاری مجدانه بخش های اداری و عمومی با شبکه دامپزشکی شهرستان در مقابله با بیماری تأکید کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در این جلسه گزارشی در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و انواع تیپ و علائم آن، چگونگی سرایت، چرخه ویروس و آخرین وضعیت بیماری و سیاست های دامپزشکی شهرستان در برخورد با این بیماری و مشکلات پیش رو برای مبارزه با آن ارائه کرد و در زمینه نظارت بر حمل و نقل و ساماندهی واحد های غیر مجاز، ترویج اولویت های بهداشت عمومی، اعلام موارد مشکوک تلفات غیر عادی و برخورد قانونی با پرنده فروشان دوره گرد و واحد های عرضه پرندگان فاقد پروانه کسب بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما