شناسهٔ خبر: 20477482 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رحیمی در گفت‌وگو با فارس:

نگاه فرهاد رهبر به دانشجویان نگاهی پدرانه است

دبیر اسبق شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: برخی تصور می‌کنند فرهاد رهبر تعامل خوبی با دانشجویان ندارد و با آنها برخوردهای سنگین می‌کند، اما باید اعتراف کنم نگاه او به دانشجویان نگاهی پدرانه است.

صاحب‌خبر -

رضا رحیمی دبیر شورای اسبق صنفی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درباره انتخاب فرهاد رهبر به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بدون شک فرهاد رهبر یکی از مدیران توانمند و پاک دست کشور در عرصه دانشگاهی است و هیچ کس نمی‌تواند این موضوع را انکار کند.

وی ادامه داد: جدا از حوزه‌های مدیریتی مختلفی که فرهاد رهبر در طول این سال‌ها در آن کسب تجربه کرده است، ریاست او بر دانشگاه تهران آن هم در یک بازه زمانی 6 ساله و حساسیت‌های بالایی که در این مدت وجود داشت، مؤید این ادعاست.

این فعال دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند فرهاد رهبر تعامل خوبی با دانشجویان ندارد و با آنها برخوردهای سنگین انجام می‌دهد، اما به عنوان یک دانشجو که در دوره ریاست وی بر دانشگاه تهران رئیس یک تشکل منتقد دانشجویی بودم، باید اعتراف کنم نگاه او به دانشجویان نگاهی پدرانه است.

رحیمی تأکید کرد: ممکن است گاهی یک پدر با فرزند خود با تندی برخورد کند اما این برخورد از روی دلسوزی است و بسیار بهتر از کسانی است که به بهانه ترویج آزادی در دانشگاه، هیچ توجهی به آینده و مصلحت دانشجویان ندارند.

دبیر اسبق شورای صنفی خوابگاه‌های دانشگاه تهران تأکید کرد: در بازه زمانی 6 ساله‌ای که فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران بود، دو بار خوابگاه‌های دانشگاه تهران یک بار پس از حادثه کوی دانشگاه در سال 88 و یک بار در سال 91 به صورت اساسی بازسازی شد؛ اتفاقی که در تاریخ مجتمع‌های خوابگاهی کشور بی نظیر است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان منکر آن شد.

وی افزود: در زمانی که من و دوستانم مسئولیت شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران را بر عهده داشتیم، باوجود محدودیت‌هایی که برخی مدیران برای ما ایجاد می‌کردند، فرهاد رهبر همواره از فعالیت ما حمایت می‌کرد و هیچگاه از انتقادهای منطقی که از وی می‌کردیم، ناراحت نمی‌شد و اگر یکی از مدیران برای ما مشکلی ایجاد می‌کرد به صورت مستقیم به مسئله ورود و مشکل را حل می‌کرد.

این دانشجوی دکتری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه حضور فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد قطعاً ثمرات مثبت فراوانی در این دانشگاه به ویژه دانشجویان این دانشگاه خواهد داشت، افزود: اگر فرهاد رهبر همانند دوران ریاست بر دانشگاه تهران، همه دانشجویان دانشگاه آزاد را چون فرزند خود بداند، به زودی در کیفیت آموزشی و رفاهی دانشجویان این دانشگاه اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

رحیمی ادامه داد: البته ریاست بر دانشگاه آزاد با ریاست بر دانشگاه تهران تفاوت‌هایی دارد و امیدواریم وی ضمن تلاش‌های مثبتی که در راستای بهبود کیفیت علمی دانشگاه آزاد انجام می‌دهد، شرایط و مشکلات دانشجویان این دانشگاه را نیز در نظر بگیرد.

دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه تهران در مورد نگرانی‌های موجود در دوره ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد، افزود: شاید مهم‌ترین مشکلی که پیش روی فرهاد رهبر باشد، موضوع تعامل متقابل وی با وزارت علوم و دولت دوازدهم باشد که البته اگر هدف هر دو مجموعه تعالی دانشگاه آزاد باشد و نگاه سیاسی به این مجموعه نداشته باشند نه تنها مشکلی پیش نخواهد آمد بلکه توفیقات هر دو مجموعه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما