شناسهٔ خبر: 20475729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه:

«دهمین جشنواره ملّی حرکت» به میزبانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود

کرمانشاه- معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دهمین جشنواره ملی حرکت آذر ماه امسال به میزبانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر محسنی امروز شنبه در نشستی، پیرامون برنامه‌های "جشنواره ملی حرکت" که قرار است به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شود، اظهار داشت: در اشل کلان با ترکیب چند انجمن، اتحادیه به وجود می‌آید، انجمن‌ها در حقیقت رابط دانشگاه با شرکت‌های دانش بنیان هستند و می‌توانند با برقراری ارتباط تعاملی و علمی و انتقال تجربه‌ها و دارایی‌ها و دستاوردهای خود منبع جوشانی برای تغذیه فکری و علمی شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی بیان کرد: چه بسا از درون همین اتحادیه‌ها یا انجمن‌های علمی، بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان هم شکل می‌گیرد و در حقیقت این انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشگاه، بازوان فکری علمی شرکت‌های دانش بنیان هستند.

دکتر محسنی از برگزاری "دهمین جشنواره ملی حرکت" به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد و گفت: رایزنی‌های فکری و مشورتی برای میزبانی این جشنواره، از اسفند سال ۹۵ آغاز شد و ما از همان موقع به دنبال اثبات شایستگی این استان و مدیریت استان و دانشگاه رازی و دانشجویان این دانشگاه برای اخذ مجوز برگزاری این جشنواره بودیم اما به صورت رسمی بعد از بررسی وزارت متبوع از اردیبهشت ماه شفاهاً به ما ابلاغ شد.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اردیبهشت ماه زمان ابلاغ این جشنواره به انجمن‌های علمی برای ارسال دستاوردهای یک سال گذشته خود به وزارت متبوع بود که هم اکنون داوری آثار در حال انجام است و تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.

وی دوم آذر تا بعد از ظهر پنجم آذر ماه امسال را زمان برگزاری این رویداد علمی در دانشگاه رازی اعلام کرد و افزود: جا دارد از سیاست و مدیریت وزارت علوم به ویژه بخش معاونت فرهنگی به دلیل توجه و بذل محبت و عنایتی که به دانشگاه‌های خارج از مرکز دارند صادقانه تشکر کنم.

جشنواره ملی حرکت" معتبرترین و وسیع ترین جشنواره علمی ایران به لحاظ کمی و کیفی است

دکتر محسنی اظهار داشت: در دولت یازدهم دیدگاه معطوف به مرکز و حاشیه‌ای نسبت به دانشگاه‌های دیگر استان‌ها، به هم ریخته شد به طوریکه شاهد بودیم دوره‌های اول تا ششم جشنواره ملی حرکت در تهران برگزار شد اما از دوره‌های هفتم به بعد به شهرستان‌ها آمده و تمرکز زدایی از مرکز و اهتمام به حاشیه‌ به عنوان کار بسیار شایسته و گام بلندی از سوی دولت برای تحقق عدالت علمی و اقتصادی در توزیع و تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات مالی دانشگاه است به نفع حاشیه صورت گرفته است.

وی "جشنواره ملی حرکت" را بالاترین، معتبرترین و وسیع ترین جشنواره علمی ایران به لحاظ کمی و کیفی دانست و گفت: هیچ کدام از جشنواره‌های علمی همچون خوارزمی و فارابی به هیچ وجه به لحاظ کمی و کیفی قابل قیاس و سنجش با جشنواره حرکت نیست.

دکتر محسنی تقویت اعتماد به نفس، خودباوری، عزت و احساس اُبهت به دانشگاه‌های خارج از تهران به لحاظ اقتصادی و تبلیغی و هویت یابی و هویت شناسی و معرفی تمدن و فهنگ دیرینه استان را از مزایای میزبانی این جشنواره برشمرد.

وی در خصوص امتیازات استان کرمانشاه برای اخذ میزبانی این جشنواره گفت: امکانات فیزیکی ما از جمله مکان مورد نظر برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای این جشنواره، نسبت به بسیاری از دانشگاه های کشور وسیع تر و معتبرتر است و از سویی پتانسیل علمی، پژوهشی و اجرایی در دانشگاه رازی وجود دارد و انجمن‌های علمی این دانشگاه فعال دارای قدرت اجرایی و تسلط و علاقه و انگیزه بسیار بالایی هستند.

دبیر "دهمین جشنواره ملّی حرکت"  افزود: ما همدلی و یکپارچگی مدیریت کلان دانشگاه برای میزبانی این جشنواره را داشتیم و قول دادند که همه داشته‌ها را به موقع نیاز برای این جشنواره بسیج کنند.

دکتر محسنی پیشینه تمدنی و فرهنگی کرمانشاه را یکی از درخشان ترین تمدن های ماندگار در پیشانی و شناسنامه این دیار دانست و گفت: دیگر مزیت استان ما جاذبه های تاریخی و گردشگری است و باید گفت میزبانی این جشنواره برای ما دستاوردهای مادی، علمی، تبلیغی و مدیریتی دارد و سرشار از رحمت و برکت و نعمت است.

نظر شما