شناسهٔ خبر: 20474677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه خبر داد:

400 واحد مسکن مهر در تربت حیدریه فاقد متقاضی

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه خبر داد: از مجموع 1800 واحد باقیمانده و در حال احداث مسکن مهر تربت حیدریه که حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 400 واحد فاقد متقاضی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخبرنگار تابان تربت، شروع پروژه مسکن مهر در تربت حیدریه با ثبت نام و تقاضای شش هزار متقاضی فاقد مسکن همراه بود که در نهایت به سه هزار و 278 واحد در محدوده سایت مسکن مهر کاهش یافت که تعدادی از آن در قالب شرکت تعاونی و تعدادی توسط شرکت های انبوه ساز احداث شد.

 

از مجموع واحدهای مسکن مهر  1500 واحد تحویل متقاضیان شده و 1800 واحد دیگری که در حال احداث است حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 400 واحد آن فاقد متقاضی است.

 

اخیرا دانشگاه علوم پزشکی درخواستی مبنی بر خرید تعدادی از واحدهای مسکن مهر جهت خوابگاه دانشجویی را داشته که رایزنی ها با وزارت راه و شهرسازی برای  شرایط واگذاری واحدها به ارگان های دولتی ادامه دارد.

 

رئیس اداره مسکن و شهرسازی تربت حیدریه درپاسخ به انتقادات مبنی بر نحوه جانمایی سایت مسکن مهر گفت: در بین اراضی نزدیک به شهر تربت حیدریه مکان فعلی بهترین منطقه بود، زیرا اراضی اطراف شهرستان معمولا کشاورزی و خود مالک هستند.

 

یوسفی در خصوص رودخانه فصلی سایت مسکن مهر اظهار کرد: رودخانه فصلی کوچک در این منطقه وجود دارد که کانال خاکی جهت هدایت سیلاب در آن احداث شده و علاوه بر آن برای احداث یک کانال بتنی و استاندارد نیز درخواست تامین اعتبار شده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا پیمانکاران ضعیف و یا فاقد صلاحیت وارد ساخت و ساز مسکن مهر شدند، افزود: تمام قراردادهای مسکن مهر با انبوه سازان مطرح بسته شده؛ اما نحوه اجرای کار و تقسیم برعهده پیمانکاران است که می توانند عمدتا به پیمانکاران دیگر واگذار کنند، از سوی دیگر شرکت های تعاونی مسکن مهر در خصوص قرارداد با پیمانکاران استقلال عمل دارند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه تاکید کرد: دولت برای ساخت و اتمام مسکن مهر هیچ اعتباری اختصاص نداده و تنها همان وام اولیه به متقاضیان پرداخت شده است؛ اما جهت آماده سازی سایت و تامین امکانات زیر بنایی هزینه کرده و برای فراهم کردن فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز تامین اعتبار شده است.

 

وی بیان داشت: قراردادهای مسکن مهر دارای سقف زمانی نبوده و به آورده متقاضی بستگی دارد، بنابراین باید متقاضیان آورده مورد نیاز را تامین می کردند تا پیمانکار، واحدهای مسکونی را تحویل دهد.

 

حال پس از گذشت نزدیک به یک دهه از طرح مسکن مهر که بسیاری از زوج های جوان و یا فاقد مسکن را خانه دار کرده باید دید که آیا پرونده این طرح در دولت دوازدهم بسته خواهد شد؟.

 

پاسخ به این سئوال نیازمند همت مسئولان و تامین اعتباردولتی در بخش های زیر بنائی(آب، برق و گاز) و روبنائی(مسجد، فضای تفریحی، درمانی و بهداشتی) و همچنین اتمام پروژه های در حال احداث است تا افراد فاقد مسکن نسبت به خرید و یا استقرار در آن ترغیب شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما